Koji su to najveći izazovi u poslovanju koji nas čekaju u budućnosti?

Veštačka inteligencija donela je ogromne promene u skoro svim segmetima života. Transformisala je način na koji radimo, komuniciramo i živimo, ali je sa sobom donela i brojne izazove i mogućnosti koje zahtevaju pažljivo razmatranje i upravljanje. Prema najnovijim istraživanjima, najveći izazovi koji nas tek očekuju tiču se primene veštačke inteligencije i njen uticaj na radnu snagu, na smenu generacija, izmene regulativa, nedostatak veština, makro i ekonomskih promena, održivosti i ekoloških faktora.

Vreme Čitanja: 3 min

daktela-promo-1143-fi

Izvor: Daktela

Na sva ova pitanja smo dobili odgovor danas u Privrednoj komori Srbije, gde su na temu upotrebe AI tehnologija i budućnosti poslovanja govorili: Filip Mrdak iz Centra za digitalnu transformaciju, Michal Roušar head Daktela global tima, Dušan Ilić direktor kancelarije kompanije Daktela Adria i osnivač kompanije Daktela Dejvid Hajek.

Program podrške digitalnoj transformaciji iz oblasti veštačke inteligencije

Kako bi olakšali kompanijama u Srbiji implementaciju veštačke inteligencije, Centar za digitalnu transformaciju (CDT) u saradnji sa Ministarstvom privrede RS uputio je javni poziv kompanijama da apliciraju za novi „Program podrške digitalnoj transformaciji iz oblasti veštačke inteligencije (AI) za mikro, mala i srednja preduzeća 2023“ i da uz asistenciju sertifikovanih konsultanata za veštačku inteligenciju unaprede poslovanje uvođenjem savremenih digitalnih alata.

– Pravo učestvovanja imaju sve kompanije koje imaju između 5 i 249 zaposlenih, a ispunjavaju i ostale uslove detaljno objašnjene sa sajtu CDT-a. Učesnici u konsultantskom programu dobijaju bespovratnu subvencija Centra za digitalnu transformaciju do 12.000 evra kojom se, zapravo, izjednačava iznos koji je sama kompanija spremna da investira u svoju digitalnu transformaciju – kaže Filip Mrdak iz Centra za digitalnu transformaciju.

Kompanije u našoj zemlji, ali i kompanije širom sveta, sve više teže ka besprekornoj integraciji svih dostupnih kanala komunikacije. Posebno ističu potrebu za celovitom komunikacijom putem različitih platformi, poznatom kao “omnichannel communication”. Klijenti, s druge strane, zahtevaju brzu i efikasnu komunikaciju sa kompanijama, ali i žele da im kompanije budu dostupne na svim kanalima 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji.

Da niko ne želi da čeka na javljanje opreatera, niti da bira opcije od 1 do 9 koje mu govorni aparat saopštava potvrđuje i Michal Roušar head Daktela global tima.

– Ljudima više odgovara komunikacija sa čet botovima, jer za dva minuta dobijete sve informacije, dok sa druge strane komunikacija mejlom može da potraje i do dva dana – kaže Roušar.

Dušan Ilić direktor kancelarije kompanije Daktela Adria, kaže da implementacija Daktela sistema, u firmama koje imaju 50 zaposlenih, smanjuje broj zaposlenih za 8.

– To ne znači da će ljudi ostati bez posla. Naprotiv, oni mogu da završe prodaju, jer će imati sve potrebne podatke. Implementacija samo ubrzava ceo proces – kaže Dušan.

U brzom svetu, u kakvom živimo, nemamo vremena za čekanja u predugim redovima, na to da se operater kol centra javi i reši problem. Postoji mnogo brži lakši način da se takvi korisnika reše i da on bude zadovoljan.

– Redukcija troškova, bolje iskustvo korisnika, brže donošenje odluka, veća produktivnost, lakši rad na daljinu su samo neki od benefita koje donosi implementacija našeg rešenja. Meni se desilo da sam doživeo saobraćajnu nesreću u nedelju uveče, u 22 časa uveče, i morao sam to da prijavim osiguravajućoj kući. Pozvao sam broj kol centa koji sam našao na njihovom sajtu, čet bot me je vodio kroz prijavu, izdiktirao sam svoje podatke, broj ugovora i sve je trajalo jako kratko. U ponedeljak mi je stigla potrvda da je moj zahtev prihvaćen. Moje korisničko iskustvo je bilo sjajno i smatram da tako treba da funkcioniše – kaže osnivač kompanije Daktela Dejvid Hajek i dodaje da njihovi klijenti koriste automatizaciju u poslovnoj komunikaciji putem vojsbota i četbota, kao i da korišćenjem ovih kanala komunikacije kompanije mogu ostvariti značajne uštede.

Kompanija Daktela ima 18 godina iskustva u razvoju i pružanju rešenja za kontakt centre i u oblasti veštačke inteligencije. Globalni je dobavljač CSaaS (Kontakt centar kao rešenje) softvera i jedan je od lidera u regionu jugoistočne Evrope. Kompanija trenutno ima svoje filijale u Dubaiju, Velikoj Britaniji, Mađarskoj, Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj, Sloveniji, Srbiji, Rumuniji, na Filipinima i trenutno opslužuje preko 1.000 kompanija, vojnih institucija i vlada iz celog sveta. Globalno pruža usluge velikim poslovnim igračima e-trgovine, IT kompanijama, logističkim kompanijama, trgovcima na malo, turističkim agencijama, poliklinikama i mnogim drugima, a svim zainteresovanim firmama omogućava i besplatan probni period, kako bi se uverili u prednosti sistema, ali i omogućili sistemu da se prilagodi njihovim potrebama.

Promo

Prijavi se na novosti.