Konferencija „XPERIENCE 2024 – Leading Digital Success“ jedan je od najvažnijih događaja za digitalnu industriju u regionu, i ove godine je uspela da okupi vrhunske stručnjake i lidere iz oblasti digitalne transformacije, e-trgovine i novih tehnologija.
Učesnici i publika, koje je bila dupke puna sala, pohvalili su relevantnost tema, a naročito diskusije o primeni veštačke inteligencije u unapređivanju online kupovine i digitalnih rešenja.
Empatija VS veštačka inteligencija
Gospić je posebno istakao ljudski aspek veštačke inteligencije i mogućnost empatije, i naglasio je da AI tehnologija iz osnova menja način na koji komuniciramo.
Veštačka inteligencija je prema njegovim rečima postala jedna vrsta alatke koju su svi prihvatili, I koju svako od nas u zavisnosti od industrije, može da primeni
“Srbija je prilično napredna po pitanju talenata, ljudi i razvoja na polju istraživanja naprednih tehnologija” dodao je on.
Jelena Pavlović sa Filozofski fakultet koristi AI u koučingu i smatra da LLM-ovi mogu biti emocinalno inteligentni, ali ne i empatični.
“Empatija podrazumeva stanje agenta koji oseća empatiju, štoga ne možemo reći da je AI agent empatičan jer ne možemo da predpostavimo da ima emocije kao agent. Ono što znamo jeste da na testovima emocionalne inteligencije daje bolje rezultate nego prosečan čovek”, objasnila je ona.
Primena AI u optimizaciji poslovnih procesa je višestruka
Siniša Nedeljković iz Yemore je istakao da, kada su u pitanju zapadne zemlje, oni koji ne koriste AI imaju veliki zaostatak i polako gube bitku sa tržištem.
“Kod nas se koristi AI, ali postoji barijera po pitanju jezika. To se popravlja čemu je pomogla i inicijativa YugoGPT. Postoje koraci koje prethode direktnoj primeni AI. Potrebno je da se kompanija spremi za AI, i potreban je korak pre po pitanju procesa i tehnologije kako bi bili spremni”, rekao je on.
Nedeljković smatra da je najlakši način primene veštačke inteligencije u klasifikaciji prizvoda, što treba da omogući povećanje podataka o proizvodu.
Predrag Nikolić iz Centra za digitalnu tranformaciju smatra da primena AI podrazumeva implementiranu digitalnu transformacije u okviru kompanije
“Kada je u pitanju primena AI u optimizaciji poslovnih procesa primena je moguća i višestruka, Potrebno je optimizovati procese kako bi se pristupilo kvalitetnom prikupljanu podataka, i kako bi se primenilo neko rešenje na bazi veštačke inteligencije”, objašnjava Nikolić.
On je naveo primer izrade četbota Privredne komore Srbije, koji se tiče stranih direktnih investicija koji je dao dobre rezultate.
Taj četbot ima preko 30.000 upita iz preko 20 zemalja sveta, i što je uspeh. Trenutno razvijamo interni četbot koji će procese, standarde i kvalitete unutar iste intitucije olakšati, i pomoći zaposlenima da razmenjuju komunikaciju i sve dužnosti sprovode u skladu sa sistemom menadžementa kvaliteta, ocenio je on.