Vaš mozak misli kao AI!

Ako ste mislili da je drugačije, grešite. AI modeli ili veliki jezički modeli (LLM) i ljudski mozak imaju zapanjujuće sličnosti. Razmišljanje, predviđanje i kreiranje odgovora je nešto što AI modeli rade kao i naš mozak. I da ne bude da samo pričamo u prazno, jedno sjajno istraživanje MIT-a i nekih od vodećih laboratorija za neuro nauku pokazuju da mozak i LLM modeli funkcionišu kao jako moćni „predviđači“ obrazaca. Ako biste zašli dublje u ta istraživanja videćete koliko sličnosti se iz funkcija našeg mozga preslikava na to kako AI kreira odgovore i zašto postaju sve ljudskiji i intuitivniji.

Vreme Čitanja: 2 min

marija-milanovic-4487-fi

Izvor: Freepik/ Ustupljene fotografije

Piše: Marija Milanović, Represent Academy

Oba sistema predviđaju šta sledi na osnovu ogromne količine pohranjenih podataka, gde čak i halucinacije nađu mesto za kreativno razmišljanje.  

Neke interesantne statistike koje bih istakla

  • Studija iz 2025. godine kaže da je sličnost između velikih jezičkih modela  i moždane jezičke aktivnosti čak i do  85% u dubljim slojevima AI modela.
  • Nedavna saradnja Google-a i neuro nauke dešifrovala je ljudsku moždanu obradu jezika, korišćenjem AI reprezentacija sa preko 80% tačnosti.
  • Ako povećamo veličinu LLM modela za 10%, rezonovanje kao moždano se povećava za 25%

Ovo deluje zastrašujuće, ali nam daje uvid koliko brzo se usklađuje ljudski razum i AI. Ovo je posebno bitno za firme i preduzeća koja moraju redefinisati ulogu AI-ja u svom poslolvanju.

Korisnička podrška

Kompanije poput Microsoft-a integrišu LLM najsličniji mozgu u chat bootove koji predviđaju potrebe kupaca sa neverovatnom preciznošću. Ovo utiče na poboljšanje zadovoljstva korisnika gde fino prilagođeni odgovori i rešavanje problema bez ljudske intervencije daju najbolji rezultat.

Podrška strateškom donošenju odluka

U finansijskom sektoru velikih kompanija LLM modeli se koriste kao zamena za eksperte. Predviđaju trendove na osnovu rezonovanja i mogućih ishoda, što drastično ubrzava donošenje strateških odluka.

Poboljšano kreiranje sadržaja i marketing

Ovo je nešto o čemu se najviše priča i gde je možda uticaj najvidljiviji. Nike i Coca-Cola već koriste LLM platforme za kreiranje personalizolvanog sadržaja i automatizaciju prevođenja jedne kampanje na razne jezike – i sve to kombinujući ljudsku kreativnost i AI efikasnost.

Šta ovo znači za poslovne lidere

Ako prihvatimo činjenicu da AI oponaša osnovne moždane funkcije, to znači da AI nije samo alat već „kolega“ koji misli. U prevodu, za lidere je to:

  • Brži dolazak do inovacija
  • Autentičnije interakcije sa kupcima zahvaljujući jezičkim modelima sa nijansama bliskim ljudskim
  • Konkurentsku prednost kroz pametniju automatizaciju koja se prilagođava poslvanju i kontinuirano uči.

Ako žele da ostanu u trci, firme moraju ulagati konstantno u AI sisteme koji se zasnivaju na arhitekturama ljudskog mozga. Timovi se moraju adek,vatno obučavati za saradnju sa AI i za stratešku implementaciju AI-ja u sve procese oorganizacije. Nemoguće je ostaviti da samo jedan segment kompanije ide u pravcu inovacija, a ostai da kaskaju. Disfunkcija se ovde vidi u jako kratkom periodu i direktno utiče na poslovanje.

A ako želite da naučite više o ovim i mnogim drugim alatima, kao i kako da ih primenite u svom poslovanju, u Represent Academy-ju smo kreirali nekoliko sjajnih programa. Informacije možete pronaći na sajtu representacademy.rs, a možete mi i pisati na [email protected]

Ja sam Marija Milanović, business development manager u Represent academy timu, tech lover i veliki AI fan, i neko ko će na ovom putovanju kroz upoznavanje, prihvatanje i implementaciju AI alata biti uz vas. A tamo gde zastanem, pridružiće mi se saradnici i stručnjaci u svojoj oblasti da pomognu i podele svoje iskustvo.

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.