ENG

Yettel Bank IT ekipa učestvovala u prvom IT zakuvavanju

U prvom “IT zakuvavanju” u organizaciji portala WebMind i Miele Srbija učestvovala je IT ekipa prve digitalne banke u Srbiji, Yettel Bank, čiji su članovi bili u prilici da spoje inovativnost i timski duh, sa ljubavlju prema tehnologiji i kulinarstvu. Lider ekipe bio je IT direktor Predrag Budimir sa kojim smo razgovarali o kulinarstvu, profesionalnom okruženju, ali i novoj aplikaciji Yettel Bank čija prva verzija izlazi tokom juna.

Vreme Čitanja: 5 min

it-zakuvavanje-1449-fi

Izvor: WebMind

U prvom “IT Zakuvavanju” u organizaciji portala WebMind i Miele Srbija Yettel Bank IT stručnjaci postali su glavni kuvari, a IT ekipu činili su Siniša Zlatković, Junior Automation Test Engineer, Nikola Petrović, Head of Enterprise Architecture and Security, Vanja Glogovac, Head of Enterprise Solution Development, Natalija Veljković, Scrum Master i Predrag Budimir, IT direktor – sa kojim smo uradili intervju.

Na koji način savremena tehnologija može unaprediti gastronomsku industriju?

Ubrzani tehnološki razvoj pruža brojne benefite na koje se brzo navikavamo. Kuvanje u savremenom svetu bez električnog šporeta ili miksera je danas gotovo nezamislivo, a sama industrija pravi nove iskorake. Sve više su u upotrebi pametni kuhinjski uređaji koji pomažu u preciznom kuvanju i praćenju nutritivnih vrednosti jela, zatim inovativne platforme za rezervacije stolova koje omogućavaju korisnicima da rezervišu stolove onlajn i olakšavaju upravljanje kapacitetom restorana, kao i veliki uspon različitih aplikacija za naručivanje hrane i recenzije restorana.

Upravo u ovom segmentu vidi se sličnost između razvoja gastronomske industrije i nove ere digitalnog bankarstva u koju mi uvodimo naše korisnike. Zahvaljujući uvođenju noviteta oba sektora postaju jednostavnija, pouzdanija i obezbeđuju unapređeno korisničko iskustvo.  Upravo ovo ćemo mi postići našom novom Yettel Bank aplikacijom.

Možete li podeliti više informacija o novoj Yettel Bank aplikaciji?

Već tokom juna svi naši korisnici moći će da se upoznaju sa prvom verzijom mobilne aplikacije i svim spremnim novitetima, poput biometrije, tamnog i svetlog režima, pametnog pregleda aktivnih proizvoda na početnoj stranici aplikacije ili odjavljivanja iz aplikacije protresanjem telefona.

U početku, i dalje će biti dostupna naša postojeća aplikacija kako bi korisnici imali dovoljno vremena da se adaptiraju. Druga faza očekuje se tokom leta. Od tog trenutka, korisnicima će na raspolaganju biti samo nova, Yettel Bank aplikacija. Pored svih postojećih funkcionalnosti, korisnicima će biti omogućena i eksterna plaćanja na broj mobilnog telefona (Prenesi), prihvatanje ponude za predodobrene kredite u mobilnoj aplikaciji i logovanje na našu novu aplikaciju za internet bankarstvo uz pomoć QR koda.

Do kraja godine realizovaćemo i poslednju fazu transformacije u kojoj će biti dostupna finalna verzija aplikacije koja će pored svih već pomenutih mogućnosti, pružiti korisnicima i potpuno digitalan proces obrade zahteva za kredit, kao i najsavremenije biometrijsko rešenje, video identifikaciju druge generacije – Liveness. Naravno, u aplikaciji će biti dostupne i digitalne kartice, prva digitalizovana naša nacionalna Dina kartica, kao i Mastercard kartice Yettel Bank.

Možete li da uporedite pripremanje jednog jela sa kreiranjem nove aplikacije? Koji su to koraci do savršenog krajnjeg proizvoda?

Priprema jela i kreiranje nove aplikacije zapravo zahtevaju slične korake i procese. Važno je početi od odabira ljudi sa kojima ćete kuvati. Baš zato je prvi korak ka našoj transformaciji bio pažljivo planiranje i povećanje našeg tima za čak 50%, čime smo izgradili najveći bankarski interni IT tim. Kao što biramo jelo koje želimo da pripremimo, tako i u razvoju aplikacije moramo jasno definisati svrhu i funkcionalnosti koje želimo da postignemo i implementiramo. Sledeći korak je planiranje: u kuvanju planiramo nabavku potrebnih sastojaka za jelo i potrebno vreme za pripremu, dok u slučaju kreiranja aplikacije prvo identifikujemo potrebne resurse i potreban vremenski okvir. Kada počnemo sa obradom sastojaka i ,,stavimo sve u tiganj“, na redu je testiranje i podešavanje. Baš kao što proveravamo jelo dok se priprema, tako i aplikaciju testiramo kako bismo osigurali da ispunjava očekivanja i funkcioniše besprekorno.

 U sklopu ovog koraka je i prilagođavanje, isto kao što nedovoljno začinjenom jelu dodajemo so, biber i druge začine, tako vršimo i prilagođavanja na aplikaciji u skladu sa povratnim informacijama testiranja. Na kraju očekuje nas prezentacija, kao što serviramo jelo tako i predstavljamo aplikaciju, omogućavajući korisnicima da uživaju u rezultatima našeg rada.

Kako se timski duh razvija u IT projektima i kako se to može uporediti sa radom u kuhinji?

Kako u IT projektima tako i u kuhinji, potrebno je stvoriti okruženje u kojem članovi tima mogu efikasno da sarađuju kako bi postigli zajednički cilj. Potrebna je jasna komunikacija i međusobno poverenje. Svako od nas je o kuvanju najčešće učio u kući, od nekog člana svoje porodice. Deljenje znanja i veština je često izuzetno važno i u poslovnom okruženju. Mi smo se na primer tokom stvaranja aplikacije ugledali na našeg velikog brata u okviru PPF Grupe, jednu od najboljih neobanaka u Evropi, AirBanku. Njihova iskustva i saveti bili su dragoceni tokom našeg čitavog procesa transformacije.

Koje tehnološke alate smatrate najkorisnijim u kuhinji, a koji su paralelni sa alatima koje koristite u profesionalnom okruženju?

Nije baš lako povezati ove dve sfere u kontekstu alata koji se upotrebljavaju, ali svakako da se neke paralele mogu povući. U oba okruženja su vrlo značajni alati za organizaciju, u kuhinji to mogu biti tabla za planiranje obroka ili aplikacija za recepte, dok u organizaciji svakodnevnih poslovnih aktivnosti to mogu biti alati za upravljanje poput Jire. Moguće je pronaći vezu i u upotrebi alata za analizu i optimizaciju. Nakon pripreme obroka vrlo nam je značajna povratna informacija svih koji su probali, u našem sektoru za to postoje savremeni alati za analizu podataka i praćenja performansi različitih sistema. Naravno želja za automatizacijom je vidljiva na obe strane, dok u kuhinji rado štedimo vreme upotrebom blendera, na poslu koristimo alate za automatizaciju procesa. U različitim kontekstima, svi alati služe istom cilju, dostići efikasniji rad i bolje rezultate.

Da li postoji neko jelo sa kojim biste mogli da uporedite novu Yettel Bank aplikaciju?

Ne bih mogao da definišem konkretno jelo, ali bih svakako uporedio sa italijanskom kuhinjom. Lično ne poznajem osobu koja nije ljubitelj paste, jednostavnog jela koje zadovoljava sva čula. Uz pastu vam nije potreban nikakav dodatak. Njena posebna vrednost je mogućnost prilagođavanja sopstvenim ukusima. Tako je i naša aplikacija primer najboljih svetskih praksi prilagođenih domaćem tržištu, jednostavna i intuitivna, kao pravi partner u digitalnom bankarstvu.

Da li neke profesionalne veštine možete da iskoristite kao pomoć u kuhinji?

Apsolutno. IT sektor je često predstavljen kroz stereotipe i mnogi koji nemaju dodir sa njim smatraju da su ljudi u IT-u previše analitični, isključivo fokusirani na jednu temu, teški za saradnju. Istina je svakako potpuno drugačija. Veštine iz IT industrije i rada u Yettel Bank, kao što su primena agilnih praksi, kreativnost i zabava, mogu biti izuzetno korisne u kuhinji. Korišćenje agilnih metodologija, kao što je Scrum, omogućava nam da razbijemo složene recepte na manje, lako upravljive korake, stalno prilagođavamo naš pristup i poboljšavamo rezultate kroz iteracije. Kreativnost, koja je ključna za razvoj inovativnih softverskih rešenja, takođe se prenosi u kuhinju, gde možemo eksperimentisati sa različitim sastojcima i tehnikama. Konačno, zabava i timski rad su esencijalni u naešm sektoru, a upravo te iste osobine i kuvanje čine prijatnijim i produktivnijim. Mnoga iskustva povučena iz IT industrije pokazuju da analitičko razmišljanje i tehničke veštine mogu obogatiti i unaprediti svakodnevne aktivnosti, poput kuvanja.

Šta je IT zakuvavanja i ko su pobednici? 

Prvo “IT Zakuvavanje” nije bilo samo takmičenje već arena u kojoj su IT/eCommerce stručnjaci postali glavni kuvari, i odmerili kulinarske sposobnosti sa kolegama. 

Cilj organizacije ovog uzbudljivog događaja bio je da predstavimo Yettel Bank stručnjake u drugačijem ambijentu, odnosno u kulinarskom izazovu: za 45 minuta spremiti jelo, čiji ukupan kvalitet je bodovao stručni žiri.  

Entuzijazam, dobro raspoloženje i timski duh odisali su kuhinjom Miele Experience Centra u Beogradu na vodi, a IT/eCommerce stručnjaci su uspeli da podele kulinarske uloge kako bi uspeli da pripreme idealnu pastu po svom izboru koja će sve zadiviti. 

IZBOR UREDNIKA

Prijavi se na novosti.