Vladimir Kovač: DigiTalk je postao sinonim za networking u tech zajednici

U razgovoru sa Vladimirom Kovačom, suosnivačem DigiTalk-a, saznali smo kako su godine posvećenosti i jasna vizija doprinele izgradnji ovog prepoznatljivog brenda na tech sceni, kakvi trendovi nas očekuju u digitalnoj industriji 2025. godine i kako konferencije mogu podstaći razvoj startup ekosistema. DigiTalk konferencija, jedno od ključnih okupljanja digitalne i e-commerce zajednice u regionu, koja će se održati od 10. do 13. aprila u Zrenjaninu bila je povod našeg razgovora.

Vreme Čitanja: 4 min

vlada-intervju-3075-fi

Izvor: Ustupljene fotografije

Kako ste DigiTalk izgradili u prepoznatljiv brend na regionalnoj tech sceni?

Pre svega bih rekao jednom iskrenom posvećenošću. Ja lično sam se pre petnaest godina opredelio da karijeru posvetim isključivo događajima i mladim ljudima, i to mi je fokus već više od deceniju. Kada ljudi vide da ste posvećeni jednoj ideji, da ste istrajni i iskreni, onda vas rado prate na tom putu. Važno je samo da na tom putu ne izgubite nešto usput, da ne zaboravite koji su vam primarni ciljevi, šta je ideja i fokus vaših događaja. Izazova je tokom godina mnogo, a ukoliko uspete da ostanete fokusirani i verni pravim vrednostima, ljudi će vas pratiti.

Tech i digital scena je tu zahvalna zato što se ljudi međusobno poznaju, prate i podržavaju. Ukoliko radite nešto što ima vrednost za zajednicu, ta ista zajednica će vam vrlo brzo uzvratiti.

Kako ocenjujete event kulturu u Srbiji kada je reč o digitalnim konferencijama i ima li pomaka u odnosu na prethodne godine?

Pomaka ima, ali na žalost taj pomak nije na bolje. Tehnološke kompanije, a posebno IT kompanije su zahvaćene velikom krizom. Kriza se prvo kod nas slila sa velikih tehnoloških globalnih kompanija, a onda je zahvatila ceo IT sektor na lokalnom tržištu, i evo mi smo već treću godina za redom pod udarom te krize. Zbog cele te situacije prioriteti, a samim tim i budžeti kompanija su se drastično promenili. Podrška zajednici, employer branding aktivnosti kao i eksterna komunikacija, sve je to nekako preko noći nestalo i vrlo je malo kompanija koje su danas prisutne na tech i digitalnim konferencijama. U svetlu celog tog ambijenta mi iskreno ne možemo pričati da se event kultura razvija. I dalje su ti sponzorski budžeti za nastupe kompanija neuporedivo manji nego na konferencijama u regionu, a i kultura plaćanja karata za konferencije kod nas još uvek nije na nivou regiona. Dok je bilo gde u regionu cena karte od pet stotina eura za neki događaj normalna stvar, mi to kod nas još uvek nismo dostigli. Sve to dodatno utiče da celokupna scena stagnira.

vlada-intervju-3075-ps1

Šta nam donosi 2025 godina po pitanju trendova u digitalnoj industriji i na koji način ih DigiTalk prati?

Svakako da je veštačka inteligencija i dalje tema broj jedan, i tom temom ćemo se sigurno baviti na našim događajima u ovoj godini, počev od događaja u Zrenjaninu 10-13. aprila. Veštačka inteligencija sve više ulazi u biznis polja, nije više tema samo u smislu tehnologije, tako da ćemo veštačku inteligenciju  imati i kao temu na E-Commerce Days celini događaja u Zrenjaninu, koja predstavlja jedno od najvećih okupljanja e-commerce zajednice. Ono što mi konstatno na našim događajima obrađujemo, a što verujemo da je uvek aktuelno, jeste način razmišljanja, mindset u digitalnoj ekonomiji. To je ono što nam fali, prilagođavanje specifičnim uslovima, izazovima i dinamici koja postoji u digitalnoj ekonomiji koja briše granice između tržišta, donosi jednu novu dinamiku i pravila. To je ono što želimo svake godine da prenesemo našoj publici, da se konstantno prilagođava, uči i koristi što više kvalitentih podataka za donošenje ispravnih biznis odluka.

Na osnovu prethodnih godina imate li uvid u efikasnost umrežavanja na DigiTalk kofenrencijama?

Digitalk događaji su tokom godinama postali sinonim za networking. Sam koncept naših događaja gde našu publiku izmeštamo u druge gradove, sredine koje nisu njihovo svakodnevno okruženje, okupljamo  ih na jednom mestu gde su par dana usmereni jedni na druge, je osmišljen baš iz razloga da ljudi imaju vremena i prilike da mogu da upoznaju nove ljude, šire svoju mrežu kontakata, razmenjuju ideje i poslovna iskustva. Ovo se pokazalo kao vrlo uspešno i veliki broj ljudi na naše događaje upravo dolazi iz razloga jer znaju da će moći da upoznaju nove ljude iz industrije.

Planirate li širenje DigiTalk koncepta i šta možemo očekivati u budućnosti?

Svakako da uvek postoje nove ideje koje čekaju da se realizuju. U trenutku kada smo pored krize u samom IT sektoru suočeni i sa globalnom ekonomskom krizom, i gde već uveliko moramo da pivotiramo u planiranju i organizaciji postojećih događaja, nove ideje će morati malo da sačekaju. Svakako, ne bežim ni od nekih većih promena ukoliko društveno-ekonomski ambijent nametne neke drugačije uslove, ukoliko smo preživeli pandemiju, verujem da ćemo iz svakog narednog izazova izaći bolji i jači.

Kako konferencije poput DigiTalk-a mogu doprineti razvoju startup ekosistema i privlačenju investicija?

Malo je nazahvalno meriti uticaj nekog događaja na ekosistem, ali ono što sam siguran jeste da edukacijom, širenjem pozitivnih priča o uspešnim preduzetničkim i startup poduhvatima utičemo na neke nove generacije da se upuste u samostalne poslovne poduhvate. Preduzetnički duh je nešto što decenijama nije bilo odlika srpske privrede, i tek sada stasavaju prve generacije mladih preduzetnika čije priče i iskustva treba da motivišu neke nove mlade ljude. Mi smo tu da te priče ugledaju svetlost dana i dođu do prave publike. To je otprilike naša misija i ono gde možemo da utičemo na razvoj ekosistema. A svakako kvalitetne ideje i poslovni poduhvati sami po sebi privlače investicije.

Šta za Vas lično znači imenovanje u IAB-u?

Sa jedne strane jedno veliko priznanje od celokupne marketinške i advertajzing industrije, ali i veliku odgovornost koju nosi ova funkcija. Sa kolegama iz IAB-a sarađujem već godinama, pričamo o tome kako možemo unaprediti događaje u Srbiji, i ovo je samo formalizacija nekih ideja i planova koje već godinama neformalno razrađujemo. Svakako se radujem saradnji sa kolegama i verujem da ćemo zajedno napraviti neki pomak u industriji.

Kako biste doprineli nadalje organizaciji događaja u Srbiji?

Sada bih se vratio na početak intervjua i pitanje o event kulturi u Srbiji. Ideja je da novim konceptima, razvijanjem svakog od segmenata događaja, dovedemo na maksimum ono što danas publika najviše želi od događaja, a to je taj neki svojevrsni doživljaj, na engleskom to nekako bolje zvuči – experience. Taj experieonce sa događaja je nešto što publiku vraća ponovo na događaje, što generalno može celu event industriju da pomera na više.Koje aktuelne teme će biti prioritet u organizaciji događaja u narednom periodu?
Svakako IAB kao strukovno udruženje je fokusiran na razvoj lokalnog tržišta digitalnog oglašavanja, pa smo nekako uvek na to fokusirani, ali u razgovoru sa kolegama koje su se priključile Komitetu za događaje smo gledali da zajedno damo sugestije šta bismo još od sadržaja na događajima mogli da ponudimo industriji – pre svega dobre studije slučaja, kreativne kampanje, kao i novosti koje nam dolaze sa velikih platformi.

Da li postoji plan za uvođenje novih formata događaja ili inovacija u organizaciji?

Sa novim formatima smo krenuli još krajem prošle godine, dok nismo formalno bili organizovani kroz novoosnovani Komitet za događaje, u pitanju je Masterclass događaj koji smo realizovali početkom decembra u Subotici. To je bio svojevrsni eksperiment koji se pokazao veoma uspešnim gde smo po prvi put imali koncept događaja od 24h. Ovaj koncept ćemo sigurno razvijati i ove, kao i narednih godina, a svakako da imamo ideja i planova kako da sve postojeće aktivnosti i događaje dovedemo na jedan viši nivo. Suštinski, smatramo da Beograd kao jedan od najvećih gradova u regionu, kao i Srbija kao najveće tržište regiona trebaju da imaju kvalitetne događaje koji će okupljati regionalnu publiku.

Diplomirani komunikolog i strastveni social media specialist, svakodnevno istražujem moć društvenih mreža kako bih povezala ljude i inspirisala kreativnost!

Prijavi se na novosti.