Sudeći po ekskluzivnoj IGN statistici, prvih 60 dana nakon predstavljanja, igra je postala najveći događaj u gejmingu na YouTube-u sa preko tri milijarde kombinovanih video pregleda. Što se poređenja tiče, GTA 5 imala je 1,9 milijardi pregleda. Read Dead Redemption 2 imala je 1,4 milijardi pregleda, a Elden Ring je sada na vrhu tabele sa preko 3,4 milijarde pregleda.
Izvor: Twitter
Ali šta ovu igru čini specijalnom i zašto su se svi zaljubili u nju? Zašto su je kritičari nagradili gotovo svakom važnom gejming nagradom koja postoji? Čitajte o pojedinostima Elden Ring-a i zašto je igra toliko posebna
Tajni sastojak
Neki kritičari pokušavaju da objasne uspeh Elden Ring-a (ER) virusom korona koji je odgovoran za veći broj sati od predviđenog koje smo provodili kod kuće. Međutim, nije toliko jednostavno zato što lansiranje drugih video igara u ovom periodu nije doživelo ni blizu toliki uspeh kao ER. Drugi faktor koji komplikuje situaciju, a koji se tiče popularnosti ER-a jeste činjenica da je ova igra specifična. A kad kažemo specifična, mislimo na izuzetno izazovnu RPG igru otvorenog sveta (zamislite Dark Souls ili Bloodborne u otvorenom svetu).
Pa šta je čini tako posebnom?
U pitanju je više faktora. Autor Igre prestola George R.R. Martin bio je uključen u kreiranje kostura igre i univerzuma. Njegovo ime sigurno je doprinelo popularnosti ove igre.
Takođe, razgovori o igri doprineli su neverovatnim rezultatima prodaje.
Kako znamo?
Bilten Gamesindustry organizovao je anketu koja je pokazala da je 40% ispitanika reklo da su kupili igru na preporuku prijatelja.
Konačno, činjenica je da je igra veoma izazovna, kao većina FromSoftware igara, i traži drugu vrstu povezanosti i posvećenosti igri. Ipak, FromSoftware je unapređen na osnovu dobro poznate formule kreiranja Soulslike igara (izuzetno teške, dark phantasy RPG igre).
Sama igra odgovara drugim stilovima igre kao i činjenici da je u pitanju igra otvorenog sveta. Ako ste se zaglavili sa jednim game boss-om, nije neophodno da ga sada pobedite; možete poboljšati opremu i vratiti se igranju. To u suštini znači da prepreke nisu nepremostive, pa se tako broj obožavalaca video igre uvećava. Zahvaljujući doterivanju osnovne mehanike igre koju je napravio FromSoftware, većina kritičara zaljubi se u ER.
Kritike
Nakon što je igra dobila gotovo jednoglasnu pohvalu od kritičara i većine igrača, ER je jedna od najbolje rangiranih igara ikad.
Izvor: Metacritic
IGN je objavio sažet pregled igre u kome tvrdi da je igra remek delo.
Elden Ring je igra kojoj ćemo se vraćati kao igri koja je predstavljala prekretnicu za ovaj žanr.
I druge recenzije su bile nalik recenziji IGN-a. Kritičari primećuju koliko je zabavan svaki zaplet u igri i koliki izazov predstavlja za igrače.
Sa tako impresivnim recenzijama, nije ni čudo da stiže veliki broj novih igrača koji žele da saznaju o čemu je reč. Ako još uvek niste sigurni da li želite da probate igru, predlažemo vam da pročitate detaljnu recenziju GamesHub-a. Ipak, upozoreni ste. Biće teško odupreti se iskušenju da probate. Međutim, postoji još jedna jako popularna igra koja možda želi da privuče vašu pažnju. U pitanju je God of War: Ragnarok.
Elden Ring naspram God of War: Ragnarok
Bitka između ova dva giganta u video igrama podseća na borbu titana. U gejming zajednicama vladalo je ogromno uzbuđenje pre pokretanja obe igre, i ER i GoW: Ragnarok. Međutim, kad se prašina slegla, dobili smo jednog pravog pobednika: ER. Nagrada za igru godine koju dodeljuju developeri (Game Developers Choice Award), nagrada važnija od svih, otišla je u ruke ER-u. Zvanična dodela nagrada može se pogledati na zvaničnom website-u Game Awards.
Nakon osvajanja prestižne nagrade, direktor kompanije FromSoftware, Hidetaka Miyazaki, rekao je da je osvajanje nagrade ohrabrenje.
Suočili smo se sa mnogo teškoća dok smo pravili ovu igru… pa nagrada predstavlja pravo olakšanje. Još nisam odlučio da li ću praviti interesantnije igre od ove. A što se Elden Ring-a tiče, postoji još stvari koje želimo da uradimo pa je osvajanje ove nagrade za igru godine istinsko ohrabrenje.
Mračna strana igre Elden Ring
Nakon što je pokretanje igre usrećilo gejmere i kritičare, i nakon što je igra osvojila gotovo sva značajna priznanja, mračne strane same igre počele su da izlaze na videlo. Naime, developeri koji rade na ER-u počeli su da javno iznose problem prekovremenog rada i niskih zarada za tu količinu posla.
U izveštaju GI.Biz, anonimni pouzdani izvor koji se bavi poslovnim aspektom igre, rekao je da su brojni developeri iz kompanije FromSoftware bili premoreni u procesu nastanka igre ER.
„Dok je trajao kritični period pre objavljivanja igre, često sam bio prisiljen da radim do ranih jutarnjih sati i prekovremeno i to je trajalo dva do tri meseca,“ čuli smo od jednog izvora.
Štaviše, očekivanja developera koja se tiču zarade nisu ispunjena dok su radili u kompaniji FromSoftware. Podaci Salary Explorer -a donose prosečne plate u krugovima developera igara u Japanu dok je kompanija FromSoftware u oglasima za posao nudila 5% manje zarade od proseka.
Sledeći korak
U ekskluzivnom intervjuu sa Miyazaki-jem, 4Gamer.net se raspitivao o budućnosti ER i novim projektima na kojima radi FromSoftware. Miyazaki je pohvalio brzi rast kompanije FromSoftware koja im je dozvolila da kreiraju igru kao što je Elden Ring i koja će im pomoći da naprave još interesantnih igara u budućnosti.
Imao sam šansu da napravim igru tipa Elden Ring zahvaljujući širenju ljudskih resursa u kompaniji ali mislim da ćemo od sada njima često prepuštati projekat. U stvari, postoji nekoliko igara koje su režirali drugi ljudi a ne ja i pravi je trenutak da uvećamo broj developera.
Režiser je govorio o novim projektima na kojima radi ova kompanija ali je ostavio otvorena vrata za nastavak ER-a. Iako Miyazaki nije tačno rekao kakva će biti sledeća igra, 4Gamer nagađa da će ranije popularna franšiza ArmoredCore dobiti nastavak.
Zanimljvi podaci
U decembru 2022, ER je bio igra sa najvećim brojem korisnika koji su završili igru, njih 6.000, sudeći po podacima HowLongToBeat.com. S druge strane, ova igra je u isto vreme bila igra sa najvećim brojem igrača koji su privremeno ili u potpunosti odustali od nje.
Izvor: HowLongToBeat.com
Postoje i podaci sa platforme PSN koji pokazuju da je polovina igrača ER-a nikad nije stigla do kraja ove igre. Iako je u pitanju „najlakša“ igra kompanije FromSoftware, još uvek ima neke mane koje je teško prevideti kada su u pitanju određeni elementi borbe koji verovatno odvraćaju manje strpljive gejmere.
Da zaključimo, ER je igra sa najviše recenzija u 2022. i najduža igra u 2022. što je čini posebnom u više različitih polja. Imajući u vidu sav taj hajp i događaje koji su pratili igru, da li ćete imati strpljenja da je isprobate?
Mi smo bili dovoljno strpljivi i nismo zažalili.