O izveštaju
Za ovaj izveštaj, 25 nacionalnih asocijacija industrije video igara obradilo je svoje podatke za 2021. u uporednom formatu. Izveštaj, napravljen uz podršku Video Games Europe (VGE), pruža sveobuhvatan uvid i analizu o trenutnom stanju i trendovima evropske industrije video igara, i ističe ključne statistike i trendove u industriji.
Izveštaj za 2021. godinu pokazuje da je gejming sektor i dalje jak, uprkos tada još uvek aktuelnoj pandemiji Covid-a.
U nastavku su izdvojeni neki od najvažnijih podataka:
- Stanje industrije igara u Evropi: registrovano je 5,500 studija za razvoj video igara i više od 150 izdavačkih kuća, sa 110,000 zaposlenih u industriji, dok je totalni promet oko 18.4 milijardi evra;
- Od ukupnog broja zaposlenih 23,8% su žene;
- Kod svake države se ističe raznolikost u izboru platformi za razvoj video igara, ali su procentualno i dalje najzastupljenije igre za mobilne uređaje;
- Francuska (130), Nemačka (115) i Velika Britanija (136) imaju najviše obrazovnih institucija koje sadrže programe vezane za razvoj video igara.
Podaci iz Srbije
Osim podataka o generalnom stanju industrije video igara u Evropi, u izveštaju su predstavljeni i podaci o stanju industrije svake države pojedinačno.
Ono što čini udeo Srbije u svim ukupnim brojkama za 2021. godinu, jeste 130 studija za razvoj video igara, 2,200 zaposlenih u industriji, kao i godišnji prihod od 125 miliona evra.
Što se tiče inkluzivnosti i rodnog balansa kod zaposlenih u gejming industriji, Srbija je među državama sa najvećim procentom zaposlenih žena u industriji (30%), dok u tom segmentu ubedljivo prednjači Slovenija sa 41%.
Što se tiče obrazovnih institucija, prepoznato je da u Srbiji postoji 12 institucija koje sadrže programe vezane za razvoj video igara.
Podsetimo, ove godine je objavljen i izveštaj o gejming industriji u Srbiji za 2022. koji se može preuzeti putem linka.
Izvor: Asocijacija industrije video igara Srbije (SGA)