Novi izveštaj EGDF: Kako izgleda gejming industrija u Evropi?

European Game Developers Federation (EGDF) objavila je dugo očekivani izveštaj o podacima evropske industrije video igara za 2021. godinu, koji pokazuje da je ukupni promet industrije u ovoj godini iznosio oko 18.4 milijarde dolara, te da 23,8% ukupnog broja zaposlenih čine žene.
U nastavku pročitajte neke od najvažnijih podataka na području Evrope, ali i pojedinačnih podataka iz Srbije.

Vreme Čitanja: < 1 min

sga report

Izvor: SGA

O izveštaju   

Za ovaj izveštaj, 25 nacionalnih asocijacija industrije video igara obradilo je svoje podatke za 2021. u uporednom formatu. Izveštaj, napravljen uz podršku Video Games Europe (VGE), pruža sveobuhvatan uvid i analizu o trenutnom stanju i trendovima evropske industrije video igara, i ističe ključne statistike i trendove u industriji. 

Izveštaj za 2021. godinu pokazuje da je gejming sektor i dalje jak, uprkos tada još uvek aktuelnoj pandemiji Covid-a. 

U nastavku su izdvojeni neki od najvažnijih podataka: 

  • Stanje industrije igara u Evropi: registrovano je 5,500 studija za razvoj video igara i više od 150 izdavačkih kuća, sa 110,000 zaposlenih u industriji, dok je totalni promet oko 18.4 milijardi evra; 
  • Od ukupnog broja zaposlenih 23,8% su žene; 
  • Kod svake države se ističe raznolikost u izboru platformi za razvoj video igara, ali su procentualno i dalje najzastupljenije igre za mobilne uređaje; 
  • Francuska (130), Nemačka (115) i Velika Britanija (136) imaju najviše obrazovnih institucija koje sadrže programe vezane za razvoj video igara. 

Podaci iz Srbije 

Osim podataka o generalnom stanju industrije video igara u Evropi, u izveštaju su predstavljeni i podaci o stanju industrije svake države pojedinačno. 

image-1

Ono što čini udeo Srbije u svim ukupnim brojkama za 2021. godinu, jeste 130 studija za razvoj video igara, 2,200 zaposlenih u industriji, kao i godišnji prihod od 125 miliona evra.

Što se tiče inkluzivnosti i rodnog balansa kod zaposlenih u gejming industriji, Srbija je među državama sa najvećim procentom zaposlenih žena u industriji (30%), dok u tom segmentu ubedljivo prednjači Slovenija sa 41%. 

Što se tiče obrazovnih institucija, prepoznato je da u Srbiji postoji 12 institucija koje sadrže programe vezane za razvoj video igara.  

Podsetimo, ove godine je objavljen i izveštaj o gejming industriji u Srbiji za 2022. koji se može preuzeti putem linka

Izvor: Asocijacija industrije video igara Srbije (SGA) 

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.