Dragomir Leko: Kako se ulazi u gajming industriju?

Iskusni stručnjak za upravljanje digitalnim proizvodima, Dragomir Leko, govorio je o prelasku iz "ozbiljnih" sektora u jednu od najbrže rastućih industrija današnjice – gejming. Njegovo predavanje na konferenciji Digitalk u Zrenjaninu, na temu „Kako ući u gejming industriju?“ publika je ispratila kvalitetnim komentarima.

Vreme Čitanja: 2 min

dragomir-leko-3315-fi

Izvor: Digitalk/Unsplash/Dragomir Leko/Screenshot

Ulazak u gejming svet

„Igram igrice više od 40 godina, a poslednjih pet godina radim u industriji video igara,“ započeo je svoje izlaganje Dragomir Leko, game producent u beogradskom studiju Three Sword Studio. Njegovo predavanje na Digitalk konferenciji u Zrenjaninu privuklo je pažnju onih koji razmišljaju o karijernom zaokretu, ali i onih koji se već nalaze u svetu digitalnih proizvoda i traže nove izazove.

dragomir-leko-3315-ps1

Leko iza sebe ima dve decenije iskustva u razvoju digitalnih proizvoda u bankarstvu, telekomunikacijama i startapima, ali se poslednjih godina potpuno posvetio industriji igara. „Moj ulazak u industriju je krenuo kao passion project – pokrenuo sam podkast koji se bavi time kako nastaje jedna video igra, od ideje do uspešne realizacije.“ Taj podkast danas broji više od 70 epizoda i poslužio je kao njegova odskočna daska ka profesionalnom angažmanu u svetu igara.

Prihodi u game industriji neverovatnih 180 milijardi

Nakon početnih prototipova, pridružio se timu studija Tudeska radost, a potom i studiju Three Sword Studio, gde radi kao game producer. „To je uloga koja povezuje biznis i produkciju – neko ima ideju za igru, a ja pravim roadmap i zajedno sa timom programera i umetnika radim na njenoj realizaciji.“

Leko je posebno istakao impresivne brojke koje govore o snazi gejming industrije. „U 2024. godini gejming industrija je ostvarila prihod od 180 milijardi dolara – više nego filmska i muzička industrija zajedno. Grand Theft Auto V je zaradio 8,6 milijardi dolara, dok je najuspešniji film zaradio upola manje”.

Govoreći o Srbiji, podelio je podatke iz izveštaja Srpske gejming asocijacije: „Imamo 150 gejming studija, među njima i svetske gigante poput Ubisoft-a, Epic Games-a i Wargaming-a. Promet u 2023. godini bio je 175 miliona evra, a u industriji je zaposleno 4300 ljudi.“

Leko je naglasio da je gejming mnogo više od „pravljenja igrica“.

Od razvoja softverskih sistema u game engine-ima, preko dizajna korisničkog interfejsa i 3D modeliranja, pa do marketinga – industrija nudi širok spektar zanimanja. „Bilo da radite kao freelancer, deo outsourcing tima, u co-development režimu, ili da pokrećete svoj studio – mesta ima za svakoga.“

Za kraj, poručio je prisutnima da karijerni prelaz nije lak, ali je izuzetno vredan.

„Ako imate strast, ako želite da nešto stvorite – gejming je industrija gde je sve moguće. Nije lako, ali je osećaj kad vaša igra uspe – neprocenjiv”, zaključio je Leko.

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.