White Noise podkasti naterali Spotify na promene; Nova ažuriranja za podkastere 

Svet podkastinga je prošao kroz soničnu revoluciju poslednjih godina, sa milionima slušalaca koji uživaju u kakofoniji sadržaja na svaku zamislivu temu. Ipak, usred ovog raznovrsnog auditivnog pejzaža, pojavio se neočekivani fenomen, onaj koji tiho preoblikuje podkasting industriju: white noise podkasti.

Vreme Čitanja: 4 min

spotify podcasts

Ilustracija: L. T.

Ovaj naizgled neartikulisani audio sadržaj, koji često odlikuje kontinuirano zujanje, pevušenje ambijentalnih zvukova i slično, okupio je neočekivano veliku bazu pratilaca. Međutim, njegova popularnost nije bez posledica, posebno za Spotify, jednu od vodećih svetskih striming platformi. 

Kao odgovor na porast konzumacije white noise podkasta, Spotify se priprema za značajne promene usmeren na podkastere, uvodeći čitav set ažuriranja koje obećavaju revoluciju u načinu na koji se kreatori povezuju sa svojom publikom. 

U ovom tekstu, uronićemo u intrigantni svet white noise podkasta, istražiti izazove koje oni predstavljaju za Spotify i predstaviti najavljena ažuriranja koja imaju za cilj redefinisanje podkasting iskustva za stvaraoce i slušaoce. 

Stanje Spotify za podkastere u 2023.   

Otkako je Spotify kupio Anchor 2019. godine, prilično je jasno stavio do znanja da je njegova misija da postane #1 platforma za podkaste. I ne samo to, već žele da revolucionišu prostor i diktiraju nove trendove i standarde u industriji. 

Ovo su podaci koje su podelili u junu u vezi sa njihovim uspehom: 

  • Spotify je sada najipopularnija audio podkast platforma u najvećem delu sveta i takođe je #1 izdavač podkasta u SAD; 
  • Na Spotify-u sada ima više od 100 miliona podkast slušalaca (10x rast); 
  • Otkako je Spotify ušao u ovaj prostor, više od pola milijarde ljudi je slušalo podkast na Spotify-ju; 
  • Potrošnja je porasla više od 1.400%; 
  • Sadržaj podkasta se povećao sa 200.000 naslova na preko 5 miliona emisija na Spotify-u; 
  • 165 originalnih i licenciranih Spotify podkasta je dostiglo #1 na rang listama u vipe od 99 tržišta u 2022. godini; 
  • Prihod od podkast oglasa doživeo je dvocifreni rast od 2021. do 2022. godine. 

Drugim rečima, čini se da im sve ide od ruke. Osim jedne stvari, to jest. 

Navodno, white noise podkasti zadaju Spotify-ju ozbiljan udarac na novčanik. 

Zašto su white noise podkasti problem?   

Kako piše Bloomberg, white noise podkasti su problem za Spotify jer su nehotice stekli značajnu količinu pažnje i potrošnje na platformi, i to najviše zbog Spotify algoritma koji u poslednje vreme promoviše govorni sadržaj nauštrb muzike. 

Ova situacija je stvorila izazove i potencijalne finansijske implikacije za Spotify na nekoliko načina: 

  1. Gubitak prihoda za muziku: Spotify prvenstveno ostvaruje prihod od muzičkog striminga. Što više vremena korisnici provode na nemuzičkim sadržajima kao što su white noise podkasti, to manje vremena provode slušajući muziku. Time se smanjuju autorska prava koja se isplaćuju muzičkim umetnicima i izdavačima, što je zabrinulo velike muzičke kompanije kao što su Universal Music Group i Warner Music. 
  2. Monetizacija ovih podkasta: Spotify omogućava podkasterima da zarade novac kroz reklame postavljene u okviru svojih emisija. White noise podkasteri zarađivali su značajnu sumu novca, do 18.000 dolara mesečno, preko reklama koje je ubacio Spotify. To znači da je Spotify morao da podeli deo svojih prihoda sa ovim podkasterima, preusmeravajući sredstva dalje od isplata vezanih za muziku. 
  3. Algoritamska promocija: Spotify-jeva sistem algoritamskih preporuka je nehotice gurao korisnike ka white noise i ambijentalnim podkastima. To je možda posledica ponašanja korisnika, ali je imalo nenamernu posledicu skretanja korisnika sa muzičkog sadržaja, što je Spotify-eva osnovna ponuda. 
  4. Finansijska razmatranja: Prema internom dokumentu u koji je Bloomberg imao uvid, Spotify je razmišljao o uklanjanju white noise podkasta sa stranice koja je namenjena govornom sadržaju kako bi uticala na smanjenje novog white noise sadržaja u korist ekonomski održivog programa. Procenjeno je da će to povećati godišnju bruto dobit Spotify-a za 35 miliona evra (38 miliona dolara). Međutim, ovaj predlog se još nije ostvario, a white noisepodkasti i dalje su dostupni na platformi. 
  5. Problemi sa korisničkim iskustvom: Na Reddit-u su prijavljeni problemi da neke epizode white noise podkasta nestaju sa korisničkih naloga, što je izazvalo neprijatnosti i za slušaoce i za kreatore podkasta. Ovo je dodatno zakomplikovalo Spotify-jevo upravljanje ovim sadržajem. 

Nova ažuriranja za Spotify Podcasts   

Spotify uvodi niz ispravki osmišljenih da osnaže podkastere i poboljšaju njihovo iskustvo na platformi. Ove ispravke su usmerene ka tome da kreatorima daju veću kontrolu nad svojim podkast stranicama i da im pruže im dublje uvide u njihovu publiku. 

Evo rezimea ključnih ispravki: 

  1. Prilagodljive stranice podkasta: Podkasteri će imati više opcija za prilagođavanje stranica svoje emisije na Spotify-u. Oni mogu da istaknu određene epizode, unakrsno promovišu druge podkaste i prikažu promotivne banere za plaćeni sadržaj. Ovo prilagođavanje omogućava kreatorima da imaju veći uticaj na to kako predstavljaju svoj sadržaj slušaocima. 
  2. Poboljšana analitika: Kreatori će imati pristup trending podacima o pojedinačnim epizodama, što će im omogućiti da procene koji sadržaj najviše odjekuje među njihovom publikom. Oni će takođe moći da vide specifične podatke o utiscima, što će im da shvate odakle dolaze njihovi slušaoci. 
  3. Alatke za promociju: Spotify uvodi nekoliko alata koji će pomoći podkasterima da efikasnije promovišu svoj rad. Kreatori mogu da se povežu sa menadžerima društvenih mreža, istaknu određenu epizodu kao “najbolje mesto za početak” i zakače drugi Spotify sadržaj (kao što su plejliste ili audio knjige) da bi prikazali više detalja o svom radu. Ovo je posebno korisno za podkastere sa plaćenim pretplatama, jer mogu da koriste promotivne banere kako bi podigli svest o svojim premijum ponudama. 
  4. Homepage Redizajn kontrole: Spotify for Podcasters će nuditi veću kontrolu nad načinom na koji se pojavljuju na Spotify-jejoj početnoj stranici, koja prolazi kroz redizajn. Umesto da se oslanjaju na Spotify alate za mašinsko učenje da bi izabrali preview audio zapisa, kreatori sada mogu da odaberu sopstveni isečak, što im daje veći uticaj na to kako će njihov podkast biti predstavljen potencijalnim slušaocima. 
  5. Analitika za utiske korisnika: Kreatori će dobiti pristup detaljnijoj analitici. Oni mogu da prate ukupan broj utisaka za svoje emisije i epizode u periodu od 30 dana. Ovi podaci će uključivati informacije o tome odakle potiču ovi utisci, da li iz Spotify-jevih preporuka, korisničkih pretraga, grafikona, iz kategorije “izbor urednika”, sačuvanih epizoda ili plejlista koje je kreirao korisnik. 
  6. Analitika za monetizaciju: Spotify u budućnosti planira da uvede analitiku monetizacije za kreatore koji monetizuju svoje podkaste putem automatizovanih oglasa, ambasadora i pretplata. Ova analitika će pomoći kreatorima da procene performanse svojih kampanja za monetizaciju. 

Spotify nije precizirao kada će ove promene biti uvedene, jer ih postepeno implementiraju. Ove ispravke odražavaju politiku kompanije koja je posvećena podršci kreatorima podkasta, nudeći više alata za prilagođavanje, promociju i uvide publike. Takođe naglašava želju Spotify-ja da se pozicionira kao ozbiljna platforma za podkastere, ističući svoju ulogu u podkasting ekosistemu zajedno sa drugim velikim igračima kao što je Apple Podcasts. 

Danju novinarka, noću podkasterka. Ne piše s ciljem da čitaoci budu impresionirani, nego da im tema postane jasna.

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.