ENG

Može li vaš biznis postati prijatelj s podkastima i meta-univerzumom? 

Vlasnici biznisa lako mogu biti preplavljeni svim aktuelnim trendovima i krilaticama (buzzwords) koji se predstavljaju kao apsolutno neophodna tehnologija ili rešenje. I teško je, ako ne i nemoguće, potpuno ovladati svima njima.
Međutim, ispostavilo se da je dve stvari veoma teško ignorisati ako se upustite u bilo kakvu raspravu u vezi sa uspešnim vođenjem biznisa – to su podkasti i meta-univerzum.
Pre nego što odlučite da ovo nije za vas, barem pokušajte da im date šansu.
Evo zašto.

Vreme Čitanja: 4 min

business challenges

Ilustracija: MilicaM

Od ličnog iskustva do marketinškog alata   

Živimo u svetu gde je postalo neophodno da najsavremeniji biznisi imaju sopstveni podkast. Za entuzijaste, ovo je odlična vest, pošto njihov unutrašnji štreber sada konačno ima priliku da postane popularan. Ali za sve ostale, ovo je još jedna obaveza na njihovoj to-do listi povodom koje nisu naročito uzbuđeni. 

U svakom slučaju, kada malo bolje razmislite, ne iznenađuje što su podkasti postali tako moćan alat u današnje vreme. Ako uspete da razumete njihovu suštinu, mogli biste da naučite nešto novo o svojim potencijalnim klijentima. To novo saznanje vam može pomoći da dodatno razvijete svoj biznis, ili da se barem više zabavljate dok to radite. 

U nastavku, navešćemo neke od razloga zašto su podkasti postali popularno marketinško sredstvo za kompanije širom sveta. 

Za početak, danas je zastarelo misliti o svojim kupcima kao o pasivnim potrošačima. Umesto toga, oni se doživljavaju kao novoosnovana zajednica i, kao takvi, trebalo bi da saznaju više o vama kao kompaniji i vašim zaposlenima, ali na neformalan, spontan i šaljiv način. 

Na primer, podelite sa svojom publikom koja rutina vam je pomogla da napredujete u karijeri, a da istovremeno uživate u slobodnom vremenu. Ili, ako u vašoj kancelariji postoji jedinstvena kombinacija interesovanja ili hobija, dozvolite slušaocima pristup toj intimnoj diskusiji i učinite da se osećaju kao da su deo vašeg posebnog kluba. 

Ova vrsta prisnosti i poverenja jedinstvena je za audio medije kao što su radio ili podkasti, a pokazalo se i da motiviše govornike da se otvore više nego što bi to učinili u standardnom intervjuu. 

Na kraju, podkasti mogu učiniti vaš biznis humanijim i stvoriti osećaj kao da ste zakoračili u svakodnevni život svojih kupaca. 

image-1

Gostujuća pojavljivanja u podkastu su najbolja ROI (zarada na uloženo) marketinška taktika. Dobićete novu, angažovanu publiku. Možete poboljšati poverenje, kredibilitet i odnose, a uložićete takoreći minimalan napor. Imaćete 2-10x više sadržaja od samo jednog pojavljivanja. Ovo funkcioniše samo ako imate lično gledište (POV). Imati POV vas čini zanimljivim, pristupačnim, i donosi novac.

Trent Andreson, šef izdavačkih partnerstava u Podchaseru i gostujući govornik na BTN WebCON23 

Štaviše, može vam omogućiti da proširite svoju profesionalnu mrežu tako što ćete pozvati neke od ljudi kojima se divite na razgovor. Imajte na umu da, ono što je još prijatnije od prijateljskog ćaskanja jeste kada se ljudi sa nešto drugačijim ili suprotnim mišljenjima upuste u debatu, a svaki od njih iznosi kvalitetne argumente na sto. 

Ako su gosti bili isprovocirani, najverovatnije će biti i slušaoci. U praksi, to znači da će se vaš reach i engagement takođe povećati. I ne samo to, već ako ste uspeli da privučete njihovu pažnju, vaša publika će verovatno želeti da se pretplati na vaše kanale kako bi ostala u toku sa novim epizodama, ili će se bar s vremena na vreme vratiti da proveri ima li novog zanimljivog sadržaja. 

Nadamo se da vas je ovo nateralo da preispitate da li su podkasti dobar marketinški alat. Ako ste sada spremni da im date šansu, nemojte da vas obeshrabre svi tehnički zahtevi, neophodna oprema i drugi digitalni alati. 

Do sada se pojavilo nekoliko kvalitetnih platformi specijalno za tu namenu, kao što je Podchaser Pro. On vam pruža sve funkcionalnosti koje vam mogu zatrebati na tom putu, zajedno sa uvidom u analitiku, korisne savete, bazu podataka kontakata i još mnogo toga. Dostupan je za pojedinačne podkastere ili za kompanije. 

Štaviše, na njihovom blogu možete pronaći korisne članke kao što su „Kako vam podkasti mogu pomoći sa kriznim menadžmentom?” ili „Koja tri PR problema možete rešiti uz pomoć podkasta?” 

Koliko značajan bi mogao da bude uticaj meta-univerzuma? 

Drugi, verovatno još strašniji izraz za mnoge biznise jeste meta-univerzum. Šta će se promeniti s njim, da li je neophodan i da li je skup? 

S obzirom na to da je ovaj virtuelni svet još u fazi razvoja, nije iznenađenje da je kompanijama teško da pojme o čemu se tu radi. Paradoksalno, strogo definisanje meta-univerzuma zapravo ograničava maštu onih koji će učestvovati u stvaranju ovih virtuelnih okruženja. 

Ipak, na neka pitanja treba odgovoriti. 

image-1

Ponašanje potrošača se u velikoj meri pomerilo ka usvajanju digitalnih persona, ali mnogi brendovi tek treba da ponude svoje verzije rešenja za to.

Irene-Marie Seelig, suosnivačica i CEO AnamXR za McKinsey 

McKinsey je to pokušao da uradi okupljanjem lidera iz industrije koji su već razvili načine za uvođenje meta-univerzuma u svoje biznise i prikupili njihovo iskustvo kako bi pomogli onima koji tek treba da počnu da se bave meta-univerzumom. 

Ovo su najvažniji zaključci iz njihovog izveštaja za 2022. godinu pod naslovom „Kreiranje vrednosti u meta-univerzumu”

  • U 2021. godini, vrednost venture kapitala i finansiranja privatnog kapitala u meta-univerzumu dostigla je 13 milijardi US dolara. 
  • Već 2022. godine, investiranje u meta-univerzum je više nego dvostruko veće u odnosu na 2021. 
  • 57% kompanija koje imaju predznanje o meta-univerzumu kažu da će usvojiti ovu tehnologiju. 
  • Top pet načina za korišćenje meta-univerzuma u biznis svrhe jesu: marketinška kampanja ili inicijative, učenje i razvoj za zaposlene, sastanci u meta-univerzumu, događaji ili konferencije, dizajn proizvoda ili digitalni blizanci. 
  • Top pet aktivnosti zbog kojih se potrošači raduju meta-univerzumu podrazumevaju društveni aspekt, zabavu, gejming, putovanja i kupovinu. 

Drugim rečima, samo vi (i vaš tim) definišete kako će izgledati vaš meta-univerzum i u koje svrhe će biti korišćen. Možete kombinovati neke od pomenutih aspekata koji vam se čine najpogodnijim u tom trenutku i, ako ideja zaživi, postepeno je nadograđivati. 

Opšti savet naveden u ovom izveštaju je da treba da: 

  1. Razvijete strategiju fokusiranu na vrednost – Definišite svoje ciljeve i ulogu koju želite da imate a koja će generisati vrednost. 
  2. Testirajte, učite i usvajajte – Pokrenite početne aktivnosti, pratite rezultate i prilagođavajte se u skladu s tim. 
  3. Pripremite se za skaliranje – Uskladite talente i tehnološke mogućnosti, ugradite ih u vašu poslovnu strategiju i operativni model. 

Međutim, ako želite personalizovanije savete i stručno mišljenje o vašoj ideji, možete iskoristiti priliku da proćaskate sa ljudima iz industrije na tech događajima, bilo da je to uživo ili onlajn. Srećom, ima dosta takvih mogućnosti za umrežavanje, s obzirom na to da je meta-univerzum neizbežna tema u današnje vreme. 

Na primer, na WebCON23, Vlado Damjanović (šef prodaje u Beyond42) podelio je svoje viđenje korišćenja ovih alata za rešavanje poslovnih izazova. Čak je pozvao sve zainteresovane da zakažu sastanak sa njim jedan na jedan kako bi razgovarali o virtuelnim i hibridnim događajima. Ukoliko je ovo nešto što bi vas zanimalo, možete doći u kontakt sa Vladom putem ovog linka

Danju novinarka, noću podkasterka. Ne piše s ciljem da čitaoci budu impresionirani, nego da im tema postane jasna.

IZBOR UREDNIKA

Prijavi se na novosti.