Matična kompanija TikToka se povlači iz sveta igrica: Stotine radnih mesta je ugroženo

ByteDance, kineski tehnološki gigant koji stoji iza TikToka, povlači se iz sveta video igrica, a rezultat će biti otpuštanje stotine zaposlenih. Kompanija sa sedištem u Pekingu će sledećeg meseca ugasiti Nuverse, jedinicu u kojoj se nalaze njeni studiji za video igre, u pokušaju da se fokusira na svoje osnovne poslove, rekla je za CNN osoba koja je upoznata sa tim.

Vreme Čitanja: 2 min

tiktok-881-fi

Ilustracija: DALL-E3

Saopštenje je interno objavljeno u ponedeljak, dodao je izvor, tražeći anonimnost jer detalji nisu bili javni. Nuverse će i dalje zadržati neke operacije, uključujući zaposlene koje će se fokusirati na istraživačke inicijative.

Međutim, kompanija će zaustaviti razvoj igara koje još nisu objavljene i pokušaće da proda postojeće naslove, uključujući „Crystal of Atlan“, igru za više igrača u anime stilu i „Earth: Revival“, rekao je izvor. Oba naslova su lansirana ranije ove godine.

ByteDance takođe traži kupca za Moonton, studio za video igre kog je kupio 2021. godine i koji je najpoznatiji po hit igrici za mobilne uređaje „Mobile Legends: Bang Bang“, koja omogućava igračima da se bore u onlajn areni.

Restruktuiranje poslovanja

Takva prodaja bi bila značajna. Naslov, koji se navodi kao igra sa više od 1 milijarde instalacija i preko 100 miliona mesečno aktivnih korisnika, predstavlja najveću igru Nuverse-a, prema tvrdnjama Niko Partners, istraživačke kompanije specijalizovane za video igre i esport.

Portparol ByteDance-a je potvrdio da su nakon nedavnog pregleda doneli tešku odluku da restruktuiraju njihovo poslovanje sa igrama.

„Mi redovno pregledamo naše poslovanje i vršimo prilagođavanja kako bismo se usredsredili na oblasti dugoročnog strateškog rasta“, rekao je on.

Povlačenje iz sveta igara došlo je u trenutku kada kompanija ByteDance pokušava da optimizuje svoje šire operacije, uključujući nedavno smanjenje obima poslovanja jedinice za virtuelnu stvarnost, Pico, izjavio je izvor za CNN.

Mnoge druge velike tehnološke kompanije takođe su bile prinuđene da otpuste zaposlene širom sveta ove godine kao odgovor na globalnu ekonomsku neizvesnost nakon pandemije.

Kompanija uložila mnogo u igre

U slučaju ByteDance-a, kompanija je „uložila mnogo u posao sa igrama, ali nije imala veliki uspeh“, primetila je Lisa Hanson, izvršna direktorka Niko Partners.

„Potrebna je ogromna količina ulaganja da bi se proizveli blokbaster naslovi. To možda nije mesto gde ByteDance trenutno želi da investira“, primetila je ona.

Šira industrija se takođe suočava sa izazovima, kazao je Nil Barbur, istraživački analitičar u S&P Global Market Intelligence.

„Prihodi od mobilnih igara su u padu, dok troškovi akvizicije korisnika rastu”, rekao je za CNN.

Žestoka konkurencija

ByteDance je zakoračio u gejming industriju 2019. godine. Od tada nije uspeo da napravi značajan prodor protiv lidera u industriji Tencent i NetEase.

„Tencent i NetEase čine više od polovine kineskog tržišta igara, a Nuverse nije ni blizu toga“, rekla je Hanson za CNN.

Ona je istakla da je ByteDance jednostavno želeo da smanji svoje gubitke, posebno zato što igre i dalje čine samo mali deo njegovog poslovanja. Sve u svemu, procenjuje se da Nuverse čini „oko 1 odsto ili manje“ ukupnog prihoda, rekao je Hanson.

„Čak i ako ByteDance napusti razvoj igara i objavljivanje, to neće dramatično uticati na njihovo poslovanje“, dodala je ona.

Kina je najveće svetsko tržište mobilnih i računarskih igara, navodi Niko Partners.

Kompanija predviđa da će ukupan broj gejmera u zemlji dostići 710,3 miliona ove godine, dok će industrija dobiti oko 47,7 milijardi dolara prihoda od softvera i usluga za video.

Tekst napisala: Ivana Jaćimovski

Prijavi se na novosti.