Nosivi AI saputnik u vidu lančića obećava korisnicima društvo i podršku slušajući razgovore i nudeći povratne informacije putem aplikacije na mobilnom telefonu. Novi prijatelj veličine dlana prodaje se po ceni od 129 dolara. Frend ogrlica u sebi ima ugrađen mikrofon koji joj omogućava da uvek sluša razgovore i zvukove iz korisnikove okoline. Cilj ovog proizvoda je konstantan, posvećen prijatelj.
AI proizvod naljutio javnost
Iako je AI postao deo svakodnevnice, ovaj proizvod je naljutio širu javnost. Na reklamama koje su preplavile metro stanice stoji reč prijatelj kao u rečniku – neko ko vas sluša, odgovara i podržava. Marketing usmeren ka veštačkoj inteligenciji najčešće promoviše olakšan rad i uvećanu produktivnost. Ovaj proizvod nije namenjen da vam olakša život – on želi da bude deo njega. Na belim posterima Frend obećava da će bindžovati seriju s vama, nikada vam neće otkazati planove i nikada neće ostaviti prljave sudove u sudoperi. Dok ne uđete na sajt aplikacije mogli biste da pomislite da je napravljena nova društvena mreža.
Šifman je za Adweek rekao da je ovo je prva velika kampanja za veštačku inteligenciju na svetu: „Pretekli smo Open AI i Anthropic i sve ostale kompanije.’’ „Znam da ljudi u Njujorku mrze veštačku inteligenciju i stvari poput društva sa veštačkom inteligencijom i nosivih uređaja, verovatno više nego bilo gde drugde u zemlji“, rekao je Šifman, „Zato sam kupio više reklama nego iko ikada sa puno belog prostora kako bi ljudi dali društveni komentar na to.“
Kompanija je uložila skoro sav novac u reklamu, svesni da je ovo nesigurna kocka. AI svet je bio šokiran kada je novi startap potrošio čak 1.8 miliona dolara na naziv domena prošle godine. Osnivač na ovaj potez gleda kao na dugoročnu investiciju, mnogo manje novca je potrebno potrošiti na marketing ako imate ovakav naziv domena. Ove godine su ponovo na meti javnosti, nakon što su reklame demolirane. Na njima su ispisani grafiti koji upozoravaju prolaznike da AI ne može zameniti prave prijatelje, upozoravaju da živimo u nadzornom kapitalizmu i da je sve rasprostranjenija epidemija usamljenosti.