Šta zapravo radi jedan Product Manager – i zašto je to uloga budućnosti?

Kad se kaže Product Manager, mnogima to zvuči kao još jedna moderna poslovna titula koja se često koristi u IT svetu. Međutim, iza te titule krije se ključna osoba koja upravlja ne samo razvojem proizvoda, već i celokupnim iskustvom koje korisnici imaju sa tim proizvodom – od prve ideje, preko prototipa, sve do tržišnog uspeha.

Vreme Čitanja: 2 min

coders-lab-3729-fi

Izvor: Shutterstock/ Coders lab

Više od upravljanja timom

Iako se može činiti da je glavna uloga PM-a koordinacija rada tima, posao zapravo podrazumeva mnogo više: razumevanje potreba korisnika, analiziranje tržišnih trendova, postavljanje prioriteta, donošenje odluka pod pritiskom i balansiranje između tehničkih mogućnosti i poslovnih ciljeva.

To znači da Product Manager mora istovremeno da razmišlja kao analitičar, strateg, psiholog i ponekad – mirotvorac.

Najvažnija odluka nije kako nešto razviti, već zašto to razvijati. PM je osoba koja treba da identifikuje stvarne probleme korisnika i pronađe najbolji način da ih reši. To često uključuje korisnička istraživanja, testiranja i prototipe koji pomažu timu da ne krene u pogrešnom pravcu.

Čak i kad proizvod već postoji, posao nije gotov. Naprotiv, PM prati performanse, sluša povratne informacije korisnika i vodi stalnu optimizaciju.

Nema univerzalne definicije

Zanimljivo je da ne postoji jedinstvena definicija Product Managementa. U nekim kompanijama ova uloga podrazumeva donošenje strateških odluka, dok je u drugim više operativna. Ipak, zajednički imenilac uvek postoji – PM je tu da poveže tačke: biznis, korisnike i tehnički tim.

U tom smislu, uloga se menja u zavisnosti od industrije, veličine tima, tipa proizvoda, pa čak i kompanijske kulture. Upravo ta raznolikost čini je i izazovnom i uzbudljivom.

Ključne veštine: komunikacija i radoznalost

Bez obzira na predznanje, ono što pravi razliku među uspešnim PM-ovima jeste sposobnost da slušaju i postavljaju prava pitanja. Komunikacija sa različitim timovima – programerima, dizajnerima, korisnicima, ali i upravom – zahteva jasnoću, ali i empatiju.

Druga važna osobina je radoznalost: dobra pitanja često vode do boljih rešenja nego što bi bilo koja dokumentacija mogla da ponudi.

Karijera sa širim horizontom

Product Management je jedna od retkih oblasti koja spaja analitiku, kreativnost i liderstvo. Upravo zato u ovu profesiju sve češće ulaze i ljudi koji nisu iz tehničkih struka. Marketeri, psiholozi, ekonomisti i edukatori sve češće pronalaze svoju novu karijeru upravo kao PM-ovi. Prvi korak ka ovoj karijeri je Coders Lab Product & Project manager kurs.

Iako posao može biti stresan i nepredvidiv, donosi i veliku satisfakciju – jer iza svakog uspešnog proizvoda stoji timski rad, a PM je često osoba koja je sve to držala u rukama i srcu.

Prijavi se na novosti.