„Kumadio je nastao iz prilično jednostavne, ali duboko lične želje da deca ponovo zavole knjige“, rekao je za BIZLife Mihailo Marčetić, jedan od osnivača startapa Artemi Studios, koji stoji iza ove ideje. On i njegov tim želeli su da knjige ne nestanu pod naletom TikToka i video-igara – već da se prilagode vremenu u kojem deca odrastaju.
„Primetili smo veliki pad u kognitivnom razvoju dece, koncentraciji i nemogućnosti da zadrže fokus duži vremenski period. Uz to, čitalačke navike su gotovo iščezle pod pritiskom društvenih mreža i video igara. Pitali smo se – kako možemo da promenimo taj trend? I tu se rodila ideja da kreiramo platformu gde knjige ‘progovaraju’ i razgovaraju sa čitaocem“, rekao je Marčetić.
Kumadio: Učenje kroz slušanje, bez ekrana
Aplikacija „Kumadio“ koristi prepoznavanje glasa i interakciju putem ekrana kako bi podstakla aktivno učešće mališana u audio-pričama. Dete sluša naratora, a u ključnim momentima odgovara na pitanja ili bira pravac u kojem se priča razvija.
„Tako ne samo da jačamo pažnju i ljubav prema pričama, već kroz zadatke u knjigama uvodimo i matematiku, geografiju, istoriju ili finansijsku pismenost – i to na deci zanimljiv način“, rekao je Marčetić. „Posebno smo ponosni na to što aplikacija može da funkcioniše bez gledanja u ekran – sadržaj se sluša pomoću slušalica, a glasovne komande zamenjuju ‘listanje’ knjige“, dodao je.
Pobeda na Generator EDU takmičenju, koje organizuje OTP banka, za tim predstavlja potvrdu da tržištu treba ovakva vrsta edukacije. „U konkurenciji više od sto ideja, naš projekat je prepoznat kao odgovor na dva velika problema: nedostatak interaktivnog edukativnog sadržaja i preterano pasivno korišćenje ekrana među mališanima“, rekao je Marčetić.
Pored finansijske nagrade, osvojili su i mentorsku podršku, medijsku vidljivost i pristup mreži partnera, što im je, kako kaže, dodatni podsticaj da nastave. U planu je lansiranje prve verzije aplikacije sa prvim interaktivnim pričama, kao i saradnja sa vrtićima i školama koje žele da modernizuju pristup učenju.
„Verujemo da Balkan može da iznedri globalni EdTech brend. Ako deci pokažemo da su knjige zabavne, stvorićemo generaciju koja će tehnologiju koristiti za učenje, a ne samo za ‘skrolovanje’“, zaključio je Marčetić.