YouTube testira dugme ‘Pusti nešto’: Nova opcija za personalizovane preporuke

YouTube, uvodi novu funkciju pod nazivom „Pusti nešto“ (Play Something). Ova inovacija ima za cilj da korisnicima olakša odabir sledećeg videa, koristeći personalizovane preporuke zasnovane na njihovoj istoriji gledanja. Funkcija je trenutno u fazi testiranja i dostupna je ograničenom broju korisnika.

Vreme Čitanja: 2 min

youtube-2706-fi

Izvor: Canva

Kako funkcioniše dugme „Pusti nešto“?

Nova funkcija „Pusti nešto“ pojavljuje se kao plutajuće dugme u donjem desnom uglu aplikacije YouTube za Android. Kada korisnik klikne na dugme, algoritam automatski pokreće video sadržaj koji je prilagođen njihovim interesovanjima. Video se reprodukuje u vertikalnom formatu, slično YouTube Shorts sadržajima, čak i ako originalni video nije snimljen u tom formatu.

Cilj ove opcije je da skrati vreme koje korisnici provode tražeći šta da gledaju, pružajući im brže i efikasnije rešenje. Funkcija koristi podatke o istoriji gledanja kako bi predložila sadržaj koji bi mogao biti relevantan i zanimljiv.

Personalizacija na prvom mestu

YouTube već godinama koristi moćne algoritme za personalizaciju sadržaja, ali „Pusti nešto“ predstavlja značajan korak napred. Ova funkcija omogućava korisnicima da se prepuste algoritmu i otkriju nešto novo bez potrebe za pretraživanjem ili listanjem predloga.

„Naš cilj je da korisnicima pružimo jednostavno i zabavno iskustvo. Funkcija ‘Pusti nešto’ osmišljena je da smanji frustraciju i ubrza pronalaženje sadržaja koji vole,“ navode predstavnici YouTube-a.

Inspiracija iz prošlih eksperimenata

YouTube nije prva platforma koja eksperimentiše sa ovakvom funkcijom. Netflix je ranije imao opciju „Surprise Me“ (Iznenadi me), koja je automatski birala sadržaj za korisnike, ali je ova funkcija ukinuta zbog slabog odziva publike. Sada YouTube pokušava da ovu ideju prilagodi svom ekosistemu, fokusirajući se na kratke i interaktivne formate.

Ovo nije prvi put da YouTube testira slične funkcionalnosti. Tokom protekle godine, kompanija je eksperimentisala sa različitim verzijama dugmeta „Pusti nešto“, uključujući banere i druge vizuelne elemente za privlačenje pažnje korisnika.

Prednosti i potencijalni izazovi

Funkcija „Pusti nešto“ nudi brojne prednosti, ali donosi i izazove. Korisnici koji se često osećaju preplavljeni brojem opcija na platformi sada imaju jednostavan način da brzo dođu do sadržaja. Međutim, postavlja se pitanje koliko će ova funkcija zaista biti korisna za korisnike sa specifičnim preferencijama ili onima koji žele više kontrole nad svojim iskustvom gledanja.

Kritičari ističu da algoritmi personalizacije, iako efikasni, mogu ograničiti korisnike na već poznate vrste sadržaja, čime se smanjuje mogućnost otkrivanja nečeg potpuno novog.

Gde je funkcija dostupna?

Trenutno, dugme „Pusti nešto“ dostupno je ograničenom broju korisnika Android aplikacije. Dugme se nalazi u donjem desnom uglu ekrana, iznad donje navigacione trake. YouTube nije objavio tačan datum kada će ova funkcija biti dostupna svim korisnicima, ali pozitivne reakcije na testiranje mogle bi ubrzati njeno globalno uvođenje.

Šta donosi budućnost?

Pored ove inovacije, YouTube nastavlja da radi na unapređenju korisničkog iskustva. Nedavno je platforma uvela funkciju koja omogućava kreatorima sadržaja da odgovaraju na komentare putem glasovnih poruka, što dodatno poboljšava interakciju između autora i publike.

Kompanija aktivno istražuje nove načine za zadržavanje korisnika i povećanje angažovanja, a „Pusti nešto“ je samo jedan od koraka ka tome.

Evidentno je da YouTube koristi snagu veštačke inteligencije da unapredi iskustvo korisnika. Dok je opcija još u fazi testiranja, njen potencijal za uštedu vremena i otkrivanje sadržaja mogao bi značajno promeniti način na koji korisnici pristupaju platformi. YouTube ostaje na čelu inovacija u digitalnom prostoru, prilagođavajući svoje alate kako bi odgovorio na rastuće zahteve globalne publike. Sada ostaje da vidimo kako će „Pusti nešto“ biti prihvaćen među korisnicima širom sveta.Bottom of Form

Diplomirani komunikolog i strastveni social media specialist, svakodnevno istražujem moć društvenih mreža kako bih povezala ljude i inspirisala kreativnost!

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.