ePonuda kao pionir implementacije: “Naš rast i razvoj povlače i bolje rezultate naših partnera”

Upoznajte se sa inovativnim pristupom vodeće smart shopping platforme u Srbiji - ePonuda.com. U ovom uzbudljivom intervjuu, razgovarali smo sa Mihailom Ponjavićem, General Managerom, i Darkom Dujićem, CEO-om ePonuda.com.

Vreme Čitanja: 4 min

eponuda

Ilustracija: Lenka T.

U ovom intervjuu, saznaćete na koji način ePonuda uspostavlja poverenje, prilagođava se dinamičnim tržišnim promenama i koristi data-driven strategije za izgradnju dugotrajnih partnerstava. 

Pored toga, ePonuda je primer platforme koja pokazuje kako se fokus na korisnike, personalizacija, napredno oglašavanje i analitika spajaju u jedinstvenom pristupu u hiperkonkurentnom tržišnom okruženju, što potvrđuje i nedavno priznanje “Best Sales Supporting Tool” na “Hot Spot Awards” u organizaciji eCommerce Asocijacije Srbije. 

Kako se ePonuda razlikuje od drugih sličnih portala? Šta čini vaš portal jedinstvenim?   

– ePonuda je kao brend uspela da dosegne status najrelevantnije smart shopping platforme na tržištu. Pažljivo smo proteklih 13 godina gradili međusobno poverenje sa preko 290 ulistanih partnera. Našim korisnicima nudimo savršen servis shopping savetnika, a ono u čemu smo prepoznati kod naših partnera je da nudimo najbolji stepen konverzija saobraćaja koji sa naše platforme dolazi ka njihovim prodajnim sajtovima. Iz istog razloga, na poslednjem HOT SPOT AWARDS u organizaciji eCommerce Asocijacije Srbije ePonuda je odnela prestižnu BEST SALES SUPPORTING TOOL nagradu.   

Kako se ePonuda prilagođava promenama i trendovima u online trgovini?   

– ePonuda svoj razvoj upravlja prema 4T strateškom modelu (Technology, Traffic, Transparency, Trust) u kojima se i dešava najviše navedenih promena. Agilnost koju posedujemo nam u mnogo čemu pomaže da adekvatno rastemo, pratimo i implementiramo trendove u našem poslovnom okruženju. 

image-1

Svaki od ovih strateških stubova ima iza sebe stručni tim koji blagovremeno uočava mesta unapređenja u vremenima koja nam donose dosta izazova, ali i tehnologija kojim te izazove prevazilazimo. Iskustava i znanja ima na pretek na razvijenijim tržištima, samo ih treba adekvatno evaluirati i prilagoditi postojećem poslovanju.

– Čak sa ponosom možemo da istaknemo da smo u nekim segmentima bili pioniri implementacije, zahvaljujući čemu smo se i našli u TOP 50 worldwide sajtova po poseti u našoj industriji u Junu 2023 (prema merenju Similarweb-a). Nama naš rast i razvoj u skladu sa tehnološkim trendovima povlači podjednako sa sobom i bolje rezultate naših partnera. 

Koji su bili najveći izazovi u vođenju ePonuda portala i kako ste ih prevazišli?   

– Pre svega, upravljanje milionima proizvoda i ponuda nekoliko stotina partnera u Srbiji u više od 2000 kategorija. Takođe, kontinuiran izazov predstavlja i upravljanje opisima proizvoda, slikama, njihovo povezivanje sa istim proizvodom i nakon toga prikaz istih na našoj virtualnoj platformi za gotovo 2 miliona jedinstvenih korisnika svakog meseca. Svakodnevni razvoj, upotreba naprednih alata digitalizacije i modela veštačke inteligencije za sređivanje podataka i analizu dodatnih stvari koje nam ne daju da spavamo… Ali, to su sve izazovi operacija. 

mihailo ponjavic

– Kad pričamo o korisnicima, tamo je glavni izazov izgradnja poverenja potrošača koja se gradi godinama. Zbog toga je naš pristup razvoju funkcionalnosti fokusiran na njih i potrebe, koje vidimo kroz upotrebu portala. Na taj način nam je važan analitički pristup i razumevanje ponašanja potrošača i njihove navike kupovine.   

Kako ePonuda gradi i održava odnos sa svojim korisnicima? Kako koristite podatke i personalizaciju kako biste pružili relevantne ponude i unapredili korisničko iskustvo?   

– Potrošači u Srbiji svake godine sve više upotrebljavaju digitalne alate i kanale kako bi bili informisani o proizvodima i uslugama, i ta navika kontinuirano raste. 

image-1

Internet je odličan izvor informacija i edukacije, i u tom smislu i mi razvijamo odnos sa svojim korisnicima. Naš princip pristupa korisnicima je izgradnja vrednosti informacija za njih u svim fazama kupovine.

– Šta to znači? Korisnik može kod nas potražiti najbolje proizvode u kategorijama, najbolje cene, informacije o šopovima koji prodaju proizvode, da li su proizvodi na zalihama, a neki menjaju i podatke o dostavi i vremenu dostave, načinima plaćanja… Na portalu su dostupne informacije o proizvodima, opisi, karakteristike, kao i preporuke i video tutorijali. Kada potrošač gleda veš mašinu ili baštenski nameštaj ili neku haljinu, ima sve ključne informacije na dlanu, uz samo jedan klik.   

image-1

To znači da je za nas ključno da na ePonudi umemo da pokažemo vrednost i relevantnost informacija u momentu kupovine. Nikako ne želimo raditi agresivnu promociju i personalizaciju, nego smo “napredni savetnik prilikom kupovine”.

– Korisnici u Srbiji u ključnim odlukama kupovine uvek dolaze na ePonudu da provere svoje odluke. Kod nas su stvorili poverenje koje gradimo godinama i tako danas znaju da smo najveći “virtualni” shopping mall u Srbiji.   

Uveli ste opcije za napredno oglašavanje (Advanced Advertising Options) i specijalne module (Special Modules). Jesu li vam ove i druge funkcionalnosti na platformi pomogle da sa brendovima izgradite uspešan i dugotrajan odnos?   

– ePonuda je izvestan wallgarden kada pričamo o oglašavanju, jer su mogućnosti preciznog performance marketinga koje nudimo našim korisnicima neograničene. Naši posetioci su u jednoj od faza kupovine, prelaze iz awareness i consideration faze shopping misije i uvek dolaze u fazi kada imaju nameru da obave kupovinu, što im daje izuzetnu vrednost. 

darko dujic

– Ne targetiramo audience prema ponašanju, kod nas možemo da targetiramo shopping misiju, znači potrošače koji su u izabranoj kategoriji, gledaju pojedini brand, cenu proizvoda, sve što je vezano za unapređenje prodaje. Takav način oglašivačima omogućava izuzetno kvalitetne i relevantne pozicije bez spill over komunikacije, u kojima mogu da se nametnu sa svojom porukom i na taj način pojačaju rezultate prodaje. Ti rezultati su garant poverenja i opravdanja investicije u ePonudu, čime i gradimo dugoročna partnerstva na obostranu korist.   

Brendovima nudite analitiku kako bi bolje razumeli svoje pozicioniranje i asortiman u odnosu na potražnju. Zašto je po vašem mišljenju bitno da biznisi imaju uvid i u ovaj deo procesa i koje su još prednosti priključivanja vašoj platformi?   

– U trgovini je analitika uvek bila bitna. Ali postoje novi setovi informacija i nove mogućnosti optimizacije, automatizacije i upravljanja kategorijama, nabavkom i cenama. U online svetu svi prodavci a i brendovi, ne samo online, trebaju da razumeju važnost podataka u procesu donošenja poslovnih odluka. Sa našim setom podataka celog tržišta i više od 2000 kategorija, ti uvidi postaju presudni. Mi donosimo jasnu sliku potražnje i atraktivnosti kako celokupne ponude tako i pozicije naših partnera unutar iste. Data driven odluke na osnovu naših insight-a mogu se primeniti u nekoliko različitih sfera kompanijskog poslovanja, od upravljanja kategorijama i nabavke preko pricing-a i marketinga, pa su stoga krucijalni za rast i unapređenje poslovanja naših partnera.

image-1

Lepota online ekonomije je ta real time egzaktnost podataka koja otvara izuzetan manipulativni prostor za poboljšanje poslovanja.

S obzirom na hiperkonkurentnost u kojoj svi poslujemo – jer nama nisu konkurenti samo lokalni, već i globalni – finese u odlukama koje dolaze iz podataka mogu biti presudne za uspeh.   

Danju novinarka, noću podkasterka. Ne piše s ciljem da čitaoci budu impresionirani, nego da im tema postane jasna.

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.