U godišnjem izveštaju koji je sprovela SGA nalaze se podaci o kompanijama, njihovim zaposlenima, igrama, prihodima i celokupnom ekosistemu. Činjenica da veći deo kompanija i studija koji su obuhvaćeni istraživanjem prihoduje putem direktne prodaje sugeriše da igrice mogu obezbediti nezavisnost studija i širenje tima, kao i nove projekte.
Samo neki od značajnih podataka obuhvaćenih izveštajem su:
- Ukupno ima 140 kompanija, studija i timova;
- 15 najuspešnijih imalo je prihod od 150 miliona evra;
- Malo više od polovine (52%) razvijaju svoj IP;
- Žene čine 30% zaposlenih;
- 50% vodećih pozicija drže žene;
- Objavljena je 51 igrica a 94 se trenutno razvijaju
- U 2022. godini, igrice napravljene u Srbiji preuzete su 100 miliona puta širom sveta;
- Potrebno je čak 330 novih talenata;
Primarni razvojni centri su Beograd, Niš i Novi Sad. U gejming industriji u Srbiji radi 30% žena, što je dosta iznad svetskog proseka. Najtraženije pozicije su menadžeri, stručnjaci za monetizaciju i producenti.
Prosečni igrica kreirana 2022. godine je casual ili F2P mobilni naslov sa ad monetizacijom. Najčešće je pravljen u Unity-ju, za izradu je bilo potrebno oko godinu dana i na njemu je radio tim od deset ljudi.
Najveći broj timova do sada radi na pripremi aplikacija za srpske i evropske fondove. Za većinu ispitanika najveća prepreka prošle, kao i prethodnih godina, bile su nedostatak prilika za finansiranje, visoki porezi i složene birokratske procedure.
Osim podataka, SGA je u svoj godišnji izveštaj uključila i gostujuće članke eksperata ne samo domaće već i svetske industrije. Fokus članaka je na biznis temama kao i razvoju ekosistema.
Izveštaj je objavljen uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, a podaci su prikupljeni i obrađeni u partnerstvu sa PwC Srbija.



