Onlajn gejming – put ka profesionalnim veštinama

Iako su multiplayer onlajn igre (MMO) često na meti kritika zbog navodnih negativnih uticaja na omladinu, novo istraživanje pokazuje da ova zabava može imati iznenađujuće pozitivne efekte na profesionalne veštine igrača.

Vreme Čitanja: 2 min

gejm-3183-fi

Izvor: Freepik

Mnogi zaposleni gejmeri unapredili profesionalne vešine

Prema studiji objavljenoj u časopisu Human Resource Development International, istraživački tim sa Univerziteta u Hjustonu pod vođstvom Melike Širmohammadi, docentkinje na Fakultetu tehnologije, otkrio je da su mnogi zaposleni igrači MMO igara unapredili svoje radne veštine zahvaljujući iskustvima iz virtuelnog sveta.

„Onlajn gejming često ima lošu reputaciju, ali naša studija otkriva drugačiju priču. Otkrili smo da gejming zapravo može pomoći ljudima da razviju vredne veštine na radnom mestu“, ističe Širmohammadi. „Te veštine uključuju rešavanje problema, timski rad, liderske sposobnosti, pa čak i samopouzdanje. Naše istraživanje pokazuje da gejming, kada se radi umereno, može biti način za lični i profesionalni rast.“

U okviru studije, istraživači su intervjuisali 23 zaposlena igrača MMO igara, od kojih su svi imali prosečno 20 godina iskustva u video igrama i najmanje deset godina igranja MMO naslova kao što su World of Warcraft, EVE i Final Fantasy, navodi se u istraživanju Tandfonline.

U ovim igrama igrači rade zajedno kako bi ostvarili zajedničke ciljeve, poštujući timske norme i izbegavajući rizično ponašanje koje bi moglo ugroziti misiju. Ova dinamika doprinosi razvoju veština koje su korisne i u profesionalnom okruženju.

Iskustvo igrača

„Samo vidim zagonetku i motivisan sam da je rešim. Dakle, to je uticalo na moj način razmišljanja, tako da stvari posmatram kao rešive…“ rekao je jedan od učesnika istraživanja, inženjer po profesiji.

Jedan od ključnih zaključaka studije je da su gejmeri razvili viši nivo strpljenja u rešavanju problema i snažnu motivaciju za prevazilaženje izazova. Pored toga, uspeh u virtuelnom svetu doveo je do povećanog samopouzdanja i razvijene samosvesti, jer su igrači dobijali povratne informacije o svojim veštinama i načinu saradnje sa timom.

Jedan IT stručnjak, koji često trenira nove zaposlene, istakao je da je veštine prenosa znanja i mentorstva razvijao upravo kroz gejming: „Radim sa mnogo novih ljudi [na poslu]. Pošto se u igri trudim da obučavam, postao sam bolji od nekih kolega u objašnjavanju kako da se određene stvari rade [novim zaposlenima]…“

Iako se MMO igre često percipiraju kao gubljenje vremena, ovo istraživanje pruža novu perspektivu na to kako hobiji mogu pozitivno uticati na profesionalni život. Širmohammadi i njen tim zaključuju da onlajn gejming može biti više od zabave – može biti put ka razvoju vrednih radnih veština.

„Naša studija proširuje razumevanje obogaćivanja rada kroz aktivnosti van posla u kontekstu MMO gejminga i otkriva kako hobi, kao nedovoljno proučavana životna domena, može koristiti radu“, zaključuje Širmohammadi.

Ova otkrića otvaraju pitanje da li je vreme da promenimo stav prema gejmingu i sagledamo njegove potencijale u modernom profesionalnom okruženju.

Glavni i odgovorni urednik Bizlife

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.