ENG

Humanity: Pregled novih postignuća u gejmingu

Šta je to što čini Humanity, novu igra koja je nedavno objavljena, posebnom i ističe je u moru novih igara koje se svakodnevno pojavljuju? Humanity, nova igra koja je nedavno objavljena i besplatna je za sve koji su pretplaćeni na PlayStation Plus (PS Plus Extra), osvojila je srca kritičara i gejmera. Ali šta je to čini posebnom i ističe se u moru novih igara koje se svakodnevno pojavljuju na tržištu? Čitajte dalje da biste saznali!

Vreme Čitanja: 4 min

review of new heights in gaming

Ilustracija: Lenka Tomašević

Uvod u igru Humanity

Humanity je poput vintage remek dela koje je napravio Sony-jev Japan Studio pre oko 15 godina, i ovo je pravi kompliment! Ova eksperimentalna igra prkosi normama i konstruiše bizarno, ali zadivljujuće putovanje sa jedinstvenom vizijom. Zaslužuje da podeli podijum sa drugim nekonvencionalnim, ali divnim igrama kao što su LocoRoco i Patapon. 

humanity

Humanity. Izvor: Steam 

Prosto rečeno, Humanity je visokokonceptualna verzija legendarne igre Lemmings. Igra vam daje zadatak da vodite roj ljudi ka izlazu, dok kontrolišete štene koje svetli (Šiba Inu) i izdajete naređenja kako biste osigurali da bezbedno prođu. Kontrole su jednostavne, ali nemojte da vas to zavarava. Kako zarađujete više komandi, igra progresivno dodaje složenije izazove i prepreke koje treba savladati. To je slagalica koja je i jednostavna i zamršena, što je čini očaravajućim putovanjem. 

Detaljan pregled mehanike igranja 

Za razliku od bilo koje druge slagalice, Humanity je zbunjujuća enigma. Umesto puke manipulacije kursorom, utelovljujete blistavo, radioaktivno štene koje se energično juri po bini, skače preko platformi i povremeno se vozi na ljudima dok skaču preko zloglasnih ponora. Ovaj novi pristup rešavanju zagonetki transformiše žanr u potpuno novo iskustvo. 

Na početku, igrači su opremljeni sa pregršt sposobnosti, kao što su polaganje strelica za usmeravanje ili jastučići za skok koji kolebaju pravac ljudskog stada ili ih podstiču na opasne skokove vere. Kako napredujete, nove mogućnosti se otključavaju, uključujući plutajuće sposobnosti koje štite ljude dok se spuštaju sa visine, i moćne skokove koji pokrivaju veće udaljenosti. Takođe možete koristiti oružje bliskog i dugog dometa da biste se odbranili od Drugog (bezbojnog, neprijatelja, ljudi). 

humanity

Izdavanje komandi. Izvor: Steam 

Svaka faza predstavlja svoj jedinstveni izazov i primorava vas da kreirate strategiju sa raznolikim spektrom sposobnosti. Neke faze ograničavaju koliko puta možete da koristite određenu veštinu, kao što su strelice za smer, dok vam druge dozvoljavaju da zavijate i privučete ljude na svoju stranu samo jednom. Ako svi vaši sledbenici naiđu na “sorry” kraj, igra je gotova, jer ne možete koristiti svoj urlik da sakupite novo jato. 

Iako je kriva težine relativno glatka, nije da nema nekoliko začkoljica. Čini se da su neki nivoi naporniji od onih oko njih; na sreću, neki su opcioni. Faze “šefa” su odličan primer za to; raniji šef je mnogo izazovniji od kasnijih, uglavnom zbog komandi koje vam stoje na raspolaganju. Poslednja trećina igre je usredsređena na komandu Prati, koja zahteva da ljudi trče pored vas. Ovi nivoi, uključujući šefove, nisu baš lagani ali izgledaju nešto manje opterećujući od nekih ranijih zagonetki koje su namerno ograničavajuće. Iako je kriva težine uglavnom tačna, pazite na povremene skokove. 

Analiza priče i narativa

Ko je znao da Humanity ima tako intrigantnu priču da ispriča? Ja sigurno nisam, jer sam o tome uvek mislio kao o složenoj progresiji sve težih izazova. Ali onda sam se našao probuđen u nebeskom svetu kao blistavi Šiba Inu, zadužen da vodi ljude ka svetlosti, jer nemaju sopstvenu volju. 

Kada sam počeo da ispunjavam svoje božanske dužnosti, naišao sam na zagonetne ‘Goldije’, visoka bića koja su odbijala da pomere ako ih čovek ne dodirne. Moja misija je bila jasna: spasiti svakog Goldija i sve ljudske duše od njihovog uništenja. 

Ali nije prošlo mnogo vremena pre nego što su se pojavili ‘Ostali’, grupa neprijateljski raspoloženih ljudi rešenih da eliminišu moje sledbenike i unište njihove portale. I da ne zaboravimo divovske šefove, koje sam morao da pobedim svojom duhovitošću, veštinom i nepokolebljivom odlučnošću. 

Iako može izgledati kao jednostavna zagonetka, ova epska avantura ima još mnogo toga. Svako poglavlje donosi nove izazove, sposobnosti i opasnosti koje igru održavaju svežom i uzbudljivom. 

Pregled grafike i dizajna  

Humanity se ističe u pružanju susreta koji izaziva strahopoštovanje, prefinjen i stručno osmišljen. Ova igra odiše majstorstvom u svakom aspektu, pružajući osećaj kompletnosti i obilje mogućnosti od početka do kraja. Minimalistička grafika pruža idealnu osnovu i za igru i za pripovedanje, dok neprekidni tok marširajućih figura predstavlja upečatljiv vizuelni spektakl koji očarava. 

humanity

Ljudi preskaču prepreke. Izvor: Gaming Trend 

Moj PS5 je pokrenuo igru bez napora, bez obzira na stotine, ako ne i hiljade, animiranih likova koji ispunjavaju ekran. Uprkos svojoj ograničenoj autonomiji, svet čovečanstva pulsira vitalnošću, uranjajući igrače u svoj živahni ekosistem. Po završetku nivoa, možete uživati u prizoru legija bića koja hodaju, skaču, plivaju i klize terenom, stapajući se i preplićući u tečnom kretanju koje se takmiči sa tokom vode u lavirintu. 

Zadovoljstvo koje proizilazi iz postizanja rešenja je naglašeno izvanrednim vizuelnim efektima, pojačanim zvučnim zapisom koji savršeno dopunjuje raspoloženje igre. Nezemaljske elektronske melodije i neobični zvučni ugrizi spajaju se u apsurdno i zadivljujuće slušno iskustvo. To je mesto koje privlači i drži ih zaokupljenim, čak i kada se bore sa složenošću slagalice. 

Jedinstvene karakteristike i elementi po kojima se Humanity izdvaja 

Na površini, Humanity izgleda kao jednostavna igra, koja uzima koncept vođenja stada na sigurno kao svoju osnovnu mehaniku igranja. Međutim, mnogo je složenije od toga, koncept Lemmingsa objašnjava igru samo površno. Sama činjenica da ste pas koji može uspešno da prođe kroz horde ljudi i da daje razne komande, Goldiji i Drugi, Šef koji se tuče i vizuelna privlačnost koju igra ima, sve je to izdvaja od ostalih slagalica u žanru. 

Konačna presuda i preporuke 

Uprkos nekolicini protivnika, ova igra se uzdiže visoko. Pažnja posvećena detaljima, vrhunska mehanika (poput opcije da se ponovo pokrenete sa prethodnim komandama ili ne) i  izobilje sadržaja, svi zajedno stvaraju spektakularno iskustvo. I nije samo jedna kampanja u pitanju; takođe možete kreirati sopstvene nivoe koristeći alat za kreiranje igre ili zaroniti u ponude drugih igrača. Sve je tako intuitivno i govori o potpunosti igre. Osim toga, postoji čak i VR režim (koji nažalost nisam mogao da isprobam sam), ali mogu samo da zamislim da podiže već slavnu igru na još veće visine. 

Igra se ističe širom sveta, od bogatog zvuka i vizuelnih prikaza do zamršenog dizajna slagalice i dalje. To je neobična igra u svojoj srži, ali je upravo to ono što je razlikuje. Ovo nezaboravno iskustvo će vas gurnuti do vaših granica dok istovremeno izaziva strahopoštovanje svojom divnom senzornom stimulacijom. Čak i dok igra gubi malo svoje preciznosti u kasnijim fazama, ona i dalje uspeva da očara svojim divljim, apsurdnim vizuelnim prikazima i zadovoljavajućim igranjem. Zaista predivno kompletno i uglađeno remek-delo. 

Dino Kurbegović is a project coordinator and an investor and technology enthusiast with years of experience in managing complex projects. His journey into content writing began in 2014, covering finance, investing, crypto, technology and complex technical topics.

IZBOR UREDNIKA

Prijavi se na novosti.