Nepreskočive reklame traju satima – greška u sistemu ili ciljano forsiranje oglasa?
YouTube je brzo reagovao i negirao optužbe da namerno plasira ovakve reklame. Predstavnici kompanije tvrde da se uobičajeno prikazuju reklame u trajanju od 15 sekundi na mobilnim uređajima i do 60 sekundi na pametnim televizorima. „Dužina reklama je deo automatizovanog sistema i nema nameru da frustrira korisnike“, navodi se u zvaničnom saopštenju.
Ipak, mnogi korisnici ne veruju u ovo objašnjenje i smatraju da su višesatne reklame deo YouTube-ovog odgovora na upotrebu ad blokera. Posebno su zabrinuti oni koji do sada nisu koristili Premium verziju platforme i sada osećaju pritisak da plate pretplatu kako bi izbegli reklame.
Rat sa ad blokerima eskalira – korisnici prijavljuju različita iskustva
Ovo se dešava u trenutku kada YouTube pojačava pritisak na korisnike ad blokera. U poslednjih nekoliko meseci, platforma je sve agresivnija u detektovanju i blokiranju softvera koji sprečava prikazivanje oglasa. Korisnici koji pokušaju da koriste YouTube sa uključenim ad blokerom sve češće nailaze na poruke koje ih obaveštavaju da moraju isključiti blokator reklama ili se pretplatiti na YouTube Premium kako bi nastavili da gledaju sadržaj.
Neki korisnici koji su isključili ad blokere prijavili su da su reklame postale kraće i preskočive, dok su drugi nastavili da se suočavaju sa problemom dugih reklama. Postavlja se pitanje da li je reč o softverskom bugu ili o svesnoj strategiji YouTube-a da destimuliše upotrebu ad blokera i podstakne ljude da plate pretplatu.
Teorije o mogućem kažnjavanju korisnika koji koriste blokatore oglasa dodatno su podgrejane komentarima na Redditu i Twitteru, gde neki tvrde da se problem pojavljuje isključivo kod onih koji su ranije koristili ad blokere. Drugi ističu da bi do ovakvih situacija moglo doći i zbog samih ad blokera, koji u pojedinim slučajevima mogu ometati normalno funkcionisanje reklama, onemogućavajući dugme za preskakanje.
Da li je YouTube Premium jedino rešenje?
YouTube se već duže vreme bori sa problemom blokiranja reklama, a ovaj incident je još jedan pokazatelj koliko je platforma spremna da zaštiti svoj glavni izvor prihoda – oglašavanje. Korisnici koji žele da izbegnu reklame trenutno imaju nekoliko opcija:
- Plaćena pretplata na YouTube Premium – omogućava gledanje bez reklama, ali dolazi uz mesečnu naknadu, što mnogi nisu spremni da plate.
- Korišćenje alternativnih pretraživača – neki privatni pretraživači nude ugrađene blokatore reklama koji ponekad uspevaju da zaobiđu YouTube-ove restrikcije.
- Vraćanje na klasično gledanje sa reklamama – korisnici mogu isključiti ad blokere i osloniti se na YouTube-ov standardni reklamni sistem, ali to znači prihvatanje oglasa pre i tokom videa.
Pojedini korisnici su se čak okrenuli korišćenju VPN servisa kako bi izbegli agresivne reklame, dok drugi istražuju aplikacije trećih strana koje omogućavaju gledanje YouTube sadržaja bez reklama.
Šta dalje?
Iako YouTube tvrdi da ne postoji zvanična politika prikazivanja višesatnih nepreskočivih reklama, činjenica je da se ovakvi slučajevi pojavljuju kod velikog broja korisnika. Ovaj problem je dodatno naglasio frustracije publike zbog sve agresivnijeg načina na koji platforma monetizuje svoj sadržaj.
Dok se YouTube ne oglasi sa jasnijim objašnjenjem, mnogi korisnici se pitaju da li je vreme da potraže alternative za gledanje video sadržaja ili će biti primorani da se prilagode novim pravilima igre.