Odluka da će od sada “relaksirati” svoju politiku oglašavanja objavljena je upravo u nedavnom tweetu na zvaničnom profilu ove kompanije, time što će tzv. “cause-based ads” (prev. “reklame zasnovane na uzroku”), koje su 2019. označavale reklame političke sadržine, uskladiti sa politikom oglašavanja koja je zastupljena na televizijskim i drugim klasičnim i online medijima.
Twitter nekad i sad
Twitter je 2019. uveo zabranu na oglase političke sadržine i oglase vezane za društvene uticaje posle brojnih kritika javnosti zbog dozvoljavanja širenja dezinformacija na ovoj platformi u vezi sa predizbornim dešavanjima u Americi održanim 2020.
Jack Dorsey, prethodni CEO Twittera, objašnjavajući razloge tadašnje odluke zabrane izjavio je u ime svoje kompanije: “Verujemo da političku poruku treba zaraditi, a ne kupiti”.
Zaokret sledi tri godine kasnije, tačnije kada je Elon Musk postao CEO, oktobra 2022, od kada su, istini za volju, brojni Twitterovi oglašivači i klijenti, navodno, odustali od dalje saradnje sa ovom kompanijom zbog oštrih Muskovih odluka, kao što su: otpuštanje hiljada zaposlenih, preinačenje trajne suspenzije profila bivšeg predsednika Donalda Trumpa ili implementacija plaćanja verifikacije profila za korisnike.
Nagli pad prihoda zahtevao je brze intervencije i odluke. Jedna od takvih dogodila se pre nekoliko dana, tačnije 3. januara.
Muskova rezolucija za 2023.
Twitter Safety, sektor koji se bavi bezbednošću korisnika na ovoj mreži, je u Twittu objavljenom 3. januara uveče objavio da će relaksirati svoju politiku oglašavanja za oglase sa političkim sadržajem za korisnike u USA, uz sledeće obrazloženje: “Verujemo da ’cause-based ads’ mogu da podstaknu javnu debatu oko važnih tema”.
We believe that cause-based advertising can facilitate public conversation around important topics. Today, we're relaxing our ads policy for cause-based ads in the US. We also plan to expand the political advertising we permit in the coming weeks.
— Safety (@Safety) January 3, 2023
Ovakvom odlukom Elon Musk je poništio politiku oglašavanja koju je svojevremeno postavio bivši CEO i suosnivač Twittera, Jack Dorsey, a koji je zabranio sve političke oglase u novembru 2019. godine, koji je tada objašnjavajući razloge svoje odluke u svom Twitter nizu istakao da ovakva zabrana “ima značajne posledice za koje današnja demokratska infrastruktura možda nije spremna da se nosi”.
A sada, tri godine kasnije, Twitter čini, za mnoge, iznenađujuću promenu u svojoj politici oglašavanja, ukidajući ograničenja na političke oglase, pod izgovorom da nastoje da mobilišu ljude oko brojnih pitanja kao što su socijalna nejednakost i ekonomska politika.
Ovi oglasi, koji su, za sada dozvoljeni samo za oglašivače i korisnike na teritoriji USA, sada će moći da koriste političke termine kao što su “konzervativni” i “liberalni” bez suočavanja sa zabranom. Brojni mediji u Americi ovaj zaokret vide i kao posvećenost Twittera olakšavanju dijaloga i javne debate oko mnogih važnih tema, a da li će tako i biti videćemo vrlo brzo.