Nakon što je voditelj programa Miloš Maksimović pozdravio je posetioce manifestacije, program je počeo kratkim predstavljanjem dosadašnjih uspeha RNIDS-a. Prvo predavanje održao je motivacioni govornik, konsultant i edukator Dejv Birs (Dave Birss). U toku njegovog izlaganja, posetioci su imali prilike da čuju šta je to od suštinske važnosti za uspeh i kako podstaći lučenje hormona sreće u mozgu kupca.
Prvi panel: porodične kompanije i naredni nivo
Nakon prezentacije koja je „pokupila” ovacije publike usledio je prvi panel pod nazivom „Porodične kompanije i naredni nivo“. Moderator panela bio je Milovan Zvijer, advokat i partner advokatske kompanije Four Legal. Na panelu su o svojim biznisima, iskustvu i osnivanju pričali Dragan i Aleksandar Marković iz kompanije ITN Group, i Rade i Aleksa Vučićević iz kompanije Art ival. Glavne teme panela bile su porodične kompanije u Srbiji, njihova spremnost za smenu generacija među vlasnicima, kao i spremnost mladih vlasnika za izazove poslovanja u digitalnom dobu.
Naredna prezentacija bila je o rebrendiranju domena .rs, njegovom razvojnom putu, vizuelnim osveženjima, kao i proširenju funkcionalnosti formata sadržaja i otvaranju komunikacionih kanala na društvenim mrežama. Prezentaciju o rebrendingu održala je Marijana Borković, deo tima za marketing i komunikacije u RNIDS-u.
Brendiranje tradicije na svetski način
Predavanje koje je publici najviše dopalo, ako je sudeći po pitanjima koja su usledila, bila je priča o brendiranju tradicionalnog srpskog proizvoda – rakije. Branko Nešić, serijski preduzetnik i osnivač Rakia bara ispričao je priču o tome kako je došao na ideju za biznis kojim se bavi, zatim njegovom proširenju, i najnovijim proizvodima i projektima. Takođe je u kratkim crtama objasnio razlike u proizvodnji rakije u zavisnosti od regiona i podelio i nekoliko saveta o tome koje vrste meza se mogu konzumirati uz rakiju.
Na narednom predavanju posetioci su imali prilike da nauče u kojim situacijama je važno imati vebsajt ili aplikaciju koja podržava više jezika i kako ih dizajnirati. Kroz zanimljive primere, Marko Ilić, dizajner, konsultant i mentor, objasnio je koji su to izazovi sa kojima se dizajneri korisničkog iskustva mogu sresti prilikom implementacije više jezika i kako ih prevazići.
Izvor: DIDS2023
Upotreba digitalnih tehnologija u poslovanju
Vladimir Zarić, direktor za klijente u kompaniji Four Dots predstavio je rezultate istraživanja koje je sproveo sa svojim timom. Tema istraživanja bile su digitalne tehnologije koje biznisi koriste u svom poslovanju. U toku predavanja, publika je imala prilike da sazna koje alate za video konferencije, kolaboraciju, elektronsku poštu i prodaju, biznisi najviše koriste, kao i koji poslovni softver, klaud servisi i društvene mreže su najzastupljeniji.
Zarić je takođe bio i moderator drugog panela na temu digitalnih poslovnih rešenja iz Srbije. Zajedno sa moderatorom, učesnici panela Veljko Radovanović iz kompanije Logik, Andreja Nikolić iz Kadrovski i Aleksandar Nastevski iz kompanije NB Soft, diskutovali su o svojim utiscima o stanju tržišta i saradnji sa mikro, malim i većim biznisima iz Srbije. Učesnici su objasnili kako se kompanije u Srbiji razlikuju od onih u regionu i inostranstvu i demonstrirali kroz primere kako srpski tradicionalni biznisi pobeđuju u digitalnoj transformaciji.
Svet kreativnosti
Kao osveženje nakon panela, posetioci konferencije imali su priliku da učestvuju u kvizu i dobiju vredne nagrade. Tema kviza bila je, očekivano, tehnologija, a pitanja su dotakla razne domene u regionu i širom sveta, datume nastanka prvih srpskih računana i časopisa, kao i datume osnivanja svetskih tehnoloških giganata.
Poslednje predavanje na manifestaciji DIDS2023 održao je istraživač kreativnosti Fredrik Haren (Fredrik Haren). U svom predavanju, Haren je posetioce poveo na turneju po svim zemljama sveta kako bi otkrili i bolje razumeli pravi potencijal ljudske kreativnosti. Ovaj istraživač je svojim predavanjem pokazao i drugu stranu kreativnosti, tamo gde je najmanje očekujemo.
Za one koji nisu bili u prilici da posete konferenciju, DIDS2023 omogućio je praćenje uživo putem svog YouTube kanala.