Razmišljaj digitalno: Završen Dan internet domena Srbije

Sada već tradicionalni Dan internet domena Srbije (DIDS 2023) održan je u utorak, 7. marta 2023. godine u Centru za kulturu „Vlada Divljan“. Sedmočasovna manifestacija realizovana je pod sloganom Razmišljaj digitalno i obeležila je značajan jubilej - petnaestogodišnjicu .rs domena koji je prvi put registrovan 10. marta 2008. Organizator događaja bila je Fondacija „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS). Programom događaja obuhvaćene su teme koje su danas od suštinske važnosti - brendiranje tradicije u digitalnom dobu, digitalne transformacije tradicionalnih biznisa i kreativnost kao odgovor na izazove.

Vreme Čitanja: 3 min

dan internet domena srbije

Izvor: DIDS

Nakon što je voditelj programa Miloš Maksimović pozdravio je posetioce manifestacije, program je počeo kratkim predstavljanjem dosadašnjih uspeha RNIDS-a. Prvo predavanje održao je motivacioni govornik, konsultant i edukator Dejv Birs (Dave Birss). U toku njegovog izlaganja, posetioci su imali prilike da čuju šta je to od suštinske važnosti za uspeh i kako podstaći lučenje hormona sreće u mozgu kupca.  

Prvi panel: porodične kompanije i naredni nivo 

Nakon prezentacije koja je „pokupila” ovacije publike usledio je prvi panel pod nazivom „Porodične kompanije i naredni nivo“. Moderator panela bio je Milovan Zvijer, advokat i partner advokatske kompanije Four Legal. Na panelu su o svojim biznisima, iskustvu i osnivanju pričali Dragan i Aleksandar Marković iz kompanije ITN Group, i Rade i Aleksa Vučićević iz kompanije Art ival. Glavne teme panela bile su porodične kompanije u Srbiji, njihova spremnost za smenu generacija među vlasnicima, kao i spremnost mladih vlasnika za izazove poslovanja u digitalnom dobu.  

Naredna prezentacija bila je o rebrendiranju domena .rs, njegovom razvojnom putu, vizuelnim osveženjima, kao i proširenju funkcionalnosti formata sadržaja i otvaranju komunikacionih kanala na društvenim mrežama. Prezentaciju o rebrendingu održala je Marijana Borković, deo tima za marketing i komunikacije u RNIDS-u.  

Brendiranje tradicije na svetski način 

Predavanje koje je publici najviše dopalo, ako je sudeći po pitanjima koja su usledila, bila je priča o brendiranju tradicionalnog srpskog proizvoda – rakije. Branko Nešić, serijski preduzetnik i osnivač Rakia bara ispričao je priču o tome kako je došao na ideju za biznis kojim se bavi, zatim njegovom proširenju, i najnovijim proizvodima i projektima. Takođe je u kratkim crtama objasnio razlike u proizvodnji rakije u zavisnosti od regiona i podelio i nekoliko saveta o tome koje vrste meza se mogu konzumirati uz rakiju.  

Na narednom predavanju posetioci su imali prilike da nauče u kojim situacijama je važno imati vebsajt ili aplikaciju koja podržava više jezika i kako ih dizajnirati. Kroz zanimljive primere, Marko Ilić, dizajner, konsultant i mentor, objasnio je koji su to izazovi sa kojima se dizajneri korisničkog iskustva mogu sresti prilikom implementacije više jezika i kako ih prevazići.  

dids2023 paneli

Izvor: DIDS2023

Upotreba digitalnih tehnologija u poslovanju 

Vladimir Zarić, direktor za klijente u kompaniji Four Dots predstavio je rezultate istraživanja koje je sproveo sa svojim timom. Tema istraživanja bile su digitalne tehnologije koje biznisi koriste u svom poslovanju. U toku predavanja, publika je imala prilike da sazna koje alate za video konferencije, kolaboraciju, elektronsku poštu i prodaju, biznisi najviše koriste, kao i koji poslovni softver, klaud servisi i društvene mreže su najzastupljeniji.  

Zarić je takođe bio i moderator drugog panela na temu digitalnih poslovnih rešenja iz Srbije. Zajedno sa moderatorom, učesnici panela Veljko Radovanović iz kompanije Logik, Andreja Nikolić iz Kadrovski i Aleksandar Nastevski iz kompanije NB Soft, diskutovali su o svojim utiscima o stanju tržišta i saradnji sa mikro, malim i većim biznisima iz Srbije. Učesnici su objasnili kako se kompanije u Srbiji razlikuju od onih u regionu i inostranstvu i demonstrirali kroz primere kako srpski tradicionalni biznisi pobeđuju u digitalnoj transformaciji.  

Svet kreativnosti 

Kao osveženje nakon panela, posetioci konferencije imali su priliku da učestvuju u kvizu i dobiju vredne nagrade. Tema kviza bila je, očekivano, tehnologija, a pitanja su dotakla razne domene u regionu i širom sveta, datume nastanka prvih srpskih računana i časopisa, kao i datume osnivanja svetskih tehnoloških giganata.  

Poslednje predavanje na manifestaciji DIDS2023 održao je istraživač kreativnosti Fredrik Haren (Fredrik Haren). U svom predavanju, Haren je posetioce poveo na turneju po svim zemljama sveta kako bi otkrili i bolje razumeli pravi potencijal ljudske kreativnosti. Ovaj istraživač je svojim predavanjem pokazao i drugu stranu kreativnosti, tamo gde je najmanje očekujemo.  

Za one koji nisu bili u prilici da posete konferenciju, DIDS2023 omogućio je praćenje uživo putem svog YouTube kanala.

"Pokušao si. Propao. Nema veze. Pokušaj opet. Propadni bolje."

Prijavi se na novosti.