ClickUp
ClickUp je softver za upravljanje vremenom, namenjen kako timovima tako i samostalnim radnicima. Izuzetno je prilagodljiv i bogat funkcijama, omogućavajući vam da prilagodite interfejs vašim potrebama. ClickUp besplatna verzija je odlična za ličnu upotrebu i možda je jedan od najboljih softvera za upravljanje vremenom s kojim sam se susrela.
Posebno cenim što ClickUp pruža pregledan prikaz svih vaših zadataka, događaja i trenutnih projekata. Korisnici mogu kreirati i planirati zadatke za odvojene projekte, meriti produktivnost i razvrstavati zadatke po prioritetu. Kada se koristi od strane timova, ClickUp pruža prostor za saradnju gde svi članovi tima mogu pratiti razvoj projekta i osigurati da su svi upoznati s tekućim rasporedom.
Izvor: ClickUp
Iako besplatna verzija ima svoja ograničenja, ClickUp je efikasno sredstvo koje vam može pomoći da razumete svoje prioritete i bolje upravljate vremenom. Međutim, moram dodati da će vam trebati malo vremena da se naviknete na korisnički interfejs. Možda će na početku delovati preopterećujuće, ali kad se jednom naviknete, zameniće sve podsetnike i liste koje imate u svojoj aplikaciji za beleške.
RescueTime
Da li ikada osećate potrebu da napravite kratku pauzu od posla tako što ćete brzo proveriti svoje društvene mreže, pročitati vesti ili pogledati smešan YouTube video? I koliko često pogledate na sat i vidite da je ta kratka pauza zapravo trajala sat vremena? Bez obzira da li ste na poslu ili kod kuće, sadržaj na internetu vam tako lako može odvući pažnju. Ako želite da zamenite tu naviku sa nekim zdravijim izborima, RescueTime je tu da pomogne.
Prvi korak ka poboljšanju je shvatiti kako trošite svoje vreme. Upravo to je ono čime se RescueTime bavi. Aplikaciju možete instalirati na svoj uređaj, a ona će vam pružiti uvid u vaše aktivnosti na internetu. Obuhvata sve, od sadržaja koji konzumirate do datoteka koje otvarate, a na kraju dana vam pruža reality check. Kada saznate koliko zapravo vremena provodite na društvenim mrežama, više ćete biti motivisani da birate nove navike, a RescueTime bi mogao biti pravo mesto za početak ako sa tim imate problem.
Izvor: RescueTime
Ova alatka kategorizuje vaše vreme kao produktivno ili ometajuće na osnovu vaših aktivnosti. Na primer, ako odlučite da pogledate 30-minutni YouTube video, aplikacija će vas obavestiti da je vreme da se ponovo usmerite na stvari koje su bitne, podstičući vas da svesno upravljate svojim vremenom.
Remember the Milk
Upravljanje zadacima može ponekad biti preopterećujuće, čak i vremenski zahtevno. Ironično, zar ne?
Srećom, Remember the Milk rešava taj problem. Umesto da pamtite sve svoje zadatke ili ih gomilate u različitim aplikacijama za beleške, sada možete pratiti sve važne datume, dužnosti i događaje koristeći samo jednu aplikaciju. Ipak, Remember the Milk je na listi favorita prvenstveno zbog toga što šalje podsetnike putem e-maila, Twittera ili SMS poruka i time pruža uvid u obaveze korisnika, bez obzira na to gde se oni nalaze.
Izvor: Remember the Milk
Bilo da vam je potreban jednostavan pristup listi namirnica ili podsetnik da pošaljete važan mejl na kraju radnog dana, Remember the Milk je tu za vas. Aplikacija je jednostavna i prilagodljiva, te može postati vaš najbolji prijatelj u trenucima kada ne znate kako da se izborite sa svojim rasporedom. Najbolji deo? Aplikacija Remember the Milk kompatibilna je sa Mac, Windows, Linux, Android, iPhone, iPad, Apple Watch, BlackBerry 10 i Fire.
Evernote
Evernote je još jedna aplikacija za upravljanje vremenom, namenjena kako preduzećima tako i pojedincima. To je jedna od najpopularnijih aplikacija za pravljenje beleški na tržištu, pre svega zbog svog interesantnog interfejsa koji nudi nekoliko različitih funkcija. Aplikacija donosi praktičnost u vaš život, olakšavajući zakazivanje vremena, pristup i organizaciju beležaka, pa čak i sinhronizaciju između više uređaja.
Izvor: Evernote
Evernote poseduje “Scratch Pad”, odnosno mesto gde sve vaše ideje i misli dobijaju oblik. Pored toga, možete unositi zadatke i sortirati ih po hitnosti, dodavati linkove, događaje, kodove i fotografije u vaše beleške, postavljati podsetnike i personalizovati vaše iskustvo na aplikaciji. Aplikacija nudi prečice za lako pristupanje, a možete čak i odštampati svoje beleške ako su vam neophodne na papiru.
Zašto je upravljanje vremenom važno?
Korišćenje pomenutih aplikacija nekima može delovati kontraproduktivno, i to iz opravdanog razloga. Na kraju krajeva, odvajate deo svog vremena da organizujete i pratite svoj raspored. Međutim, usavršavanje veštine upravljanja vremenom može vam skinuti mnogo tereta sa ramena.
Kada imate kontrolu nad svojim vremenom, možete napraviti više prostora za pozitivne navike i poboljšati kvalitet svog života izvan kancelarije. Prava strategija upravljanja vremenom pomaže u postizanju boljeg balansa između posla i privatnog života, povećava fokus i omogućava vam da brže odradite posao. Drugim rečima, može napraviti značajnu razliku u kvalitetu vašeg života, smanjujući stres povezan s lošim upravljanjem vremenom. Dakle, ako osećate da je neophodno savladati ovu važnu veštinu, sada je pravi trenutak da istražite ove aplikacije i počnete raditi na pozitivnim promenama.