Inovativan AI pristup u Barbie marketing kampanji 

Mnogi su već čuli da je Barbie film potrošio neverovatnih 150 miliona dolara (ne računajući produkcijski budžet od 145 miliona dolara) na opsežnu i skupu marketinšku kampanju.
Kako se ispostavilo, uloženi trud se već isplatio.
Međutim, važan faktor koji je doprineo uspehu bilo je korišćenje veštačke inteligencije u svrhu marketinške kampanje.

Vreme Čitanja: 2 min

barbie ai marketing

Ilustracija: Lenka T.

Barbie film je na dosad neviđeni način upotrebio generativnu AI i katapultirao se u prvi plan kinematografije kroz pionirski marketinški pristup. 

Izuzetan uspeh filma postaje posebno očigledan kada se uzme u obzir prva nedelja od objavljivanja, kada je ostvario prihod od zapanjujućih 155 miliona dolara. Ova suma premašuje čak i neprikosnoveni Avatar 2 za znatnih 30 miliona dolara. 

Dodatno, u istom vremenskom periodu, Barbie film je postigao istorijski uspeh, prešavši milijardu dolara ukupne zarade na blagajnama, što je podvig koji su postigla samo 53 filma do sada. 

Još jedan bitan podatak odnosi se na činjenicu da je rediteljka Greta Gervig takođe postigla značajan uspeh obaranjem rekorda koji je prethodno postavila Peti Dženkins, koja je režirala “Wonder Woman”. 

Kada AI predvodi marketing   

Kada je timu Barbie filma postavljeno pitanje o njihovoj marketing strategiji, odgovorili su da svoj uspeh duguju jednom ključnom faktoru: generativnoj AI, odnosno veštačkoj inteligenciji koja se koristi za kreiranja sadržaja. 

Ovo su najvažniji primeri koji su okarakterisali njihov inovativni pristup: 

  1. Generator Barbie postera: Ovaj inovativan AI alat kreiran je s namerom da izrađuje personalizovane Barbie filmske postere koristeći selfije korisnika. Kampanja je počela tako što su influenseri delili personalizovane postere filma na društvenim mrežama koristeći hešteg #TheBarbieMovie. Za samo tri meseca, ovaj AI alat privukao je neverovatnih 13 miliona korisnika, dokazavši svoju sveprisutnost. 
  2. AI Kvizovi: Nadovezujući se na prethodni primer, Barbie marketari su kreirali kvizove koji određuju na koje barbike korisnici najviše liče. Ovi kvizovi, iako nekonvencionalni, odjeknuli su neverovatnom brzinom kod publike. Korisnici širom sveta delili su svoju Barbie personu na društvenim mrežama koristeći isti hešteg, #TheBarbieMovie. To je rezultiralo impresivnim Instagram rekordom, budući da je heštag je za samo četiri meseca nagomilao više od 325.000 postova. 
  3. AI Bumble komplimenti: Barbie je u partnerstvu popularnom aplikacijom za upoznavanje Bumble, koji broji preko 12 miliona korisnika, kreirao AI alat za izradu takozvanih “Barbie komplimenata”. Ideja je bila da korisnici ove komplimente pošalju onima sa kojima se “mečuju” na platformi. Iznenađujuće, čak 75% korisnika Bamble-a imalo je pozitivne reakcije, izrazivši želju da Barbie film pogledaju upravo sa onima sa kojima su ostvarili konekciju na platformi. 

Nostalgija prodaje   

Poslednje ali ne i manje važno, Barbie film je pametno iskorisio AI da evocira nostalgiju među svojom starijom bazom obožavalaca. 

AC Marketing Caribbean je dobro objasnio suštinu ove ideje na LinkedIn-u, ističući kako je Barbie tim očigledno preokrenuo nostalgiju u svoju korist. 

image-1

Brend je objavio brojne video snimke u kojima se nalaze intervjui sa kolekcionarima nekadašnjih barbika. Pored toga, brend je objavio i plakat na kojem se nalazi barbika u retro stilu. Ovaj plakat i video snimci su odlični načini da se dopadnete starijim fanovima i učinite da se osećaju kao da im je brend i dalje relevantan, podsetivši ih na njihovu ljubav prema brendu.

Iz njihove perspektive, ova strategija se poigrava sa ogromnim kapacitetom nostalgije, i na persuazivan način budi emociju koja podstiče snažnu povezanost sa potrošačima. 

Na kraju krajeva, Barbie brend ima bogatu istoriju utkanu u bezbroj uspomena iz detinjstva. Oslanjajući se na ova osećanja, brend uspostavlja duboku povezanost sa svojom publikom, probudivši njihovo interesovanje za film. 

Tim Openhajmer ili tim Barbie?   

Bilo da se deklarišete kao tim Openhajmer ili tim Barbie, složićete se da je sinergija tehnologije i emocija uzdigla Barbie film van svih očekivanih okvira, čime je njegov uspeh u filmskoj industriji dostigao status nezapamćenog uspeha. 

Naposletku, čak i da vam se narativ filma nije svideo, ipak postoje važne lekcije koje se mogu naučiti iz ovog projekta, imajući u vidu da je to prvi veliki film koji koristi generativnu AI kao marketinšku strategiju. 

Danju novinarka, noću podkasterka. Ne piše s ciljem da čitaoci budu impresionirani, nego da im tema postane jasna.

Prijavi se na novosti.