Američka Vlada tuži Adobe zbog sakrivenih ugovornih promena i naknada

Američko Ministarstvo Pravde podnelo tužbu protiv Adobe-a zbog sakrivanja ugovornih promena i naknada, čime su potrošači bili zarobljeni u nepravednim uslovima. Tužba, inicirana preporukom Federalne Trgovinske Komisije (FTC), optužuje Adobe i dva visoka izvršna direktora, Minindera Sawhney-a i Davida Wadhwani-a, za prikrivanje naknada i otežavanje procesa otkazivanja pretplata.

Vreme Čitanja: 2 min

adobe-optužbe-1598-fi

Izvor:

Federalna trgovinska komisija (FTC) saopštila je da kompanija nije jasno otkrila svoje uslove kupcima uključujući godinu dana trajanja pretplate i naknade koje bi bile pokrenute za prevremeno otkazivanje.

Agencija je u svojoj žalbi rekla da je Adobe odbio da promeni svoje ponašanje jer bi to finansijski naštetilo kompaniji. Adobe je osporio tvrdnje i rekao da će se boriti protiv tužbe.

„Transparentni smo sa odredbama i uslovima naših ugovora o pretplati i imamo jednostavan proces otkazivanja. Odbacićemo tvrdnje FTC-a na sudu“, rekao je Dana Rao, generalni savetnik i glavni poverenik, objavio je Tech Radar.

O kompaniji

Adobe, osnovan 1982. godine, poznat je po softveru koji se koristi za uređivanje fotografija i PDF-ova, uključujući Adobe Photoshop.

Kompanija je 2012. usvojila model prodaje zasnovan na pretplati za svoje ponude, tražeći od korisnika da plaćaju mesečnu ili godišnju naknadu, piše BBC.

Međutim, proces registracije je nejasan. Prema žalbi, u nekim slučajevima ne otkriva da se klijenti obavezuju da će platiti godinu dana i ne navode troškove prevremenog otkazivanja, iako naknada može da iznosi stotine dolara.

Ako korisnici pokušaju da otkažu, kompanija ih takođe navodno vodi kroz „zamršen proces“, zahtevajući ponovni unos njihove lozinke i navigaciju pored više iskačućih prozorčića, navodi se u žalbi.

„Adobe je zarobio korisnike u jednogodišnje pretplate kroz skrivene naknade za prevremeni raskid ugovora i brojne prepreke za otkazivanje. Amerikanci su umorni od kompanija koje kriju detalje tokom registracije pretplate, a zatim postavljaju blokade kada pokušaju da otkažu“, rekao je Samuel Levin, direktor FTC-ovog Biroa za zaštitu potrošača, u saopštenju za štampu.

Prakse koje se navode u žalbi su slične onima koje su regulatori identifikovali u tužbi protiv Amazona prošle godine i izazvali su brojne žalbe prodajnim mestima kao što je Better Business Bureau.

Žalba

U nekim slučajevima, kupci su verovali da su uspešno završili proces, samo da bi im se naplatilo, navodi agencija u žalbi, koja je podneta federalnom sudu u Kaliforniji.

Pored Adobe-a, u žalbi se navode i Maninder Savnej, viši potpredsednik za digitalni odlazak na tržište i prodaju od 2018. i David Vadhani, predsednik Adobe-ovog poslovanja sa digitalnim medijima.

Vlada je saopštila da je počela da istražuje ovo pitanje 2022. godine, ali je navela da su „optuženi više puta odlučili da ne ispravljaju neke od nezakonitih praksi Adobe-a zbog implikacija na prihode“.

Zatražio je od suda da zabrani Adobe-u svoju praksu i izrekne novčane kazne za svako kršenje zakona.

Prijavi se na novosti.