Gde se možete koristiti AI u bankarskom sektoru
Generativnu veštačku inteligenciju možete koristiti za pisanje promo članaka, opisa proizvoda i usluga, sažetih karakteristika, korisničkih uputstava, kao i za pisanje varijacija za A/B tekstova. Takođe, česta je primena AI u analizi korisničkih iskustava.
„Često se koristi više verzija istog teksta kako bi analizom ustanovili koji tekst ima najbolji efekat. Sa socijalnih mreža je moguće prikupiti podatke kako bi automatizovali proces, i na primeru analize komentara, došli do zaključka da li kod klijenata koji komentarišu preovlađuje pozitivno ili negativno iskustvo“, rekao je stručnjak za veštačku inteligenciju Tihomir Opačić u Centru za digitalnu transformaciju u Beogradu.
Takođe, moguće je koristiti alate veštačke inteligencije za odgovaranje na različitim kanalima radi bržeg feedbecka ka korisnicima i hendlovanja situacija.
Marketing u bankarstvu lakši uz veštačku inteligenciju
U bankarskom marketingu je AI našla primenu u kreiranju tekstualnih oglasu, targetiranju ciljnih grupa, osmišljavanje taktika za prodaju proizvoda i usluga i kreiranju vezuala za oglase.
Jednostavnom instukcijom koja glasi “ti si iskusan analitičar za kreditne sposobnosti stanovništva, potrebna mi je tvoja pomoć za problem A,B,C i želim da pričam sa tobom o tome..”, moguće je validirati sopstvene ideje uz pomoć ChatGPT-a.
Takođe, AI se masovno upotrebljava kod e-mail kampanja, što obuhvata izradu plana za slanje e-mejlova, izradu template tekstova, promo tekstova i za analizu efekata e-mail kampanje.
Korisnička podrška i chatbot
Chatbot za korisničku podršku je čest, I banke ga koriste za komunikaciju sa klijentima o opštim pitanjima, pošto je iskustvo razgovora sa tehničkom podrškom pokazalo da su pojedina pitanja često postavljana. Vremenom se došlo do zaključka da je potrebno uštedeti na tome, i ljudski factor, koji je do tada obavljao taj posao, preusmeriti na neke kompleksnije korisničke probleme.
“Četbot bi obučen znanjem mogao da generiše korisnicima određenu uslugu banke vezanu za otvaranje računa, i na osnovu profila korisnika sugeriše nove usluge. Bitno je samo odrediti kontekst pri kreiranju četbota i dati kvalitetne instrukcije”, rekao je Opačić.
Prvi četbot kod nas zove se Rea
Prvi četbot koji več nekoliko godina nalazi primenu u Raiffeisen banci. Ona je elektronska asistentkinja, odnosno četbot pod imenom Rea (Raiffeisen Electronic Assistant), koja pruža korisničku podršku 24 sata tokom sedam dana, putem više kanala kao što su Viber, Facebook i Webchat na sajtu ove banke.
Ona je za prvih godinu dana premašila milion konverzacija, a četvrtina te konverzacije odlazi na temu „krediti“, da li je reč o ponudi kredita, što je svojevrstan kanal prodaje ili o stanju kredita, što olakšava brigu banke o korisnicima.