Uticaj AI rapidno raste
Interaktivni asistenti AI postaju sve prisutniji u našem svakodnevnom životu. AI alati kao što su ChatGPT za tekstualne skripte i InVideo AI za video sadržaje omogućavaju kreiranje velikog broja sadržaja u kratkom vremenskom periodu. AI je posebno efikasan za zadatke koji se „štancuju“, gde je potrebno veliko ponavljanje istih koraka.
Na nedavnim danima „Danima komunikacija“ u Rovinju govorilo se o „AI Bubble“, a tema je bila opis situacija u kojoj je javnost ili industrija preterano optimistična u vezi sa mogućnostima veštačke inteligencije, često naduvavajući očekivanja u pogledu brzine, obima ili mogućnosti primene AI tehnologija. Ova euforija može dovesti do preteranih investicija, prenaduvanih vrednosti kompanija koje se bave AI ili neobjektivnih očekivanja u vezi sa brzinom i obimom implementacije AI u različitim industrijama.
U takvoj situaciji, investitori, kompanije i potrošači mogu biti previše optimistični u vezi sa AI tehnologijama, što može dovesti do razočaranja kada se otkrije da se tehnologija ne razvija ili ne primenjuje onako brzo ili široko kako se prvobitno očekivalo.
Primeri AI balona mogu uključivati situacije u kojima se očekuje da će AI tehnologije dramatično promeniti industrije poput zdravstva, obrazovanja ili transporta u relativno kratkom vremenskom periodu, ali se razvoj ili implementacija tih tehnologija suočava sa brojnim tehničkim, regulatornim ili društvenim izazovima.
Rast zaiteresovanosti za prelazak u digitalni svet
Jedan od segmenata koji je doživeo nagli porast tokom pandemije jeste online prisustvo. Online događaji, rad od kuće i kupovina preko interneta postali su sve popularniji. Čak 20 odsto godišnje raste broj online događaja, dok se mnogi plaše nepoznatog.
Ipak, postoji i onaj deo populacije koji se i dalje okreće tradicionalnim, uživo događajima. Kombinacija uživo i online događaja pokazuje se kao najefikasnija. Hibridni pristup omogućava bolji feedback i veću interakciju sa publikom.
U telefonima je budućnost
Sve više se koristi i mobilna tehnologija, a telefon postaje centralno mesto za pristup internetu, društvenim mrežama i online sadržaju. Sa boljim kamerama i jačim performansama, telefoni postaju sve sposobniji i mogu sve više toga da obave.
U suštini, svet se prilagođava novoj realnosti, gde tehnologija poput veštačke inteligencije i online platformi igraju sve važniju ulogu. Ključno je pronaći balans između tradicionalnih i digitalnih pristupa kako bi se iskoristile sve prednosti koje nam ova nova era donosi.
Autor teksta Nina Kostić.