Prva govornica bila je Dr Emili Roberts, koja je imala za cilj da posluži kao objašnjenje kako nastaje deepfake. Gospođica Roberts je nedeljama ranije najavljivanja kao ekspert sa doktoratom na temu AI i mašinskog učenja, koji će govoriti o borbi protiv sajber uznemiravanja u eri dubokog lažiranja. Međutim, nakon njenog, priznajem uverljivog nastupa, putem video linka, organizatori su objasnili ko (ili šta) je ustvari Emili.
Kako je nastao deepfake nazvan dr Emili Roberts?
Kreativni tehnolog Dane Blačić, koji je kreirao Emili pomoću AI, rekao je da je u njenu izradu uključeno čak pet alata koji funkcionišu na bazi veštačke inteligencije. Kako je rekao, ChatGPT je generisao njenu kompletnu personu.
“Jednostavnim promptom u ChatGPT-u smo zadali generalije kako bi formirali virtuelnu personu. Sav scenario koji nastao iz tog procesa pomogao nam je da u alatu Midjourney izgradimo njen lik. Nakon dobijana finalnog izgleda, izazov je bio prilagoditi govor za šta smo koristili alat Learnlaps. Koristili smo i alat da sinhronujemo usne u odnosu na ton”, obajasnio je Dane kako je tekao proces nastanka virtuelne persone Emili.
Budućnost je sada!
Panel pod nazivom “Budučnost je sada” na kome su govorili eksperti iz kreativne industrije i marketinga, Dane Blačić, Danijel Miloševićem i Miloš Skokić, kao i profesor sa FON-a Đorđe Krivokapić uspeo je da približi probleme u vezi sa veštačkom inteligencijom, kao i njen značaj u realnom poslovnom i opštem društvenom okruženju, sa posebnim osvrtom na kreativnu stranu AI priče.
Državni sekretar u Ministarstvu informisanja i telekomunikacija Milan Dobrijević rekao je da država investira Velika sredstava u postavljanje optičkih kablova, kako bi omogućili pristup brzom
Okupljenima se obratio i komunikolog od iskustva Voja Žanetić sa keynote predavanjem “Ka finalu velike promene” u kome je pričao o veštačkoj inteligenciji koja menja današnji svet.
Takođe, predstavljeni surezultati istraživanja o prevenciji onlajn bezbednosnih rizika za mala i srednja preduzeća, kao i za priča o uspehu projekta “Lokalac na internetu”.
Od psihološkinje Ine Poljak saznali smo kako izgleda taktika napada iz psihološke perspektive, koje se to mete u psihi osobe napadaju i zašto su toliko efektne, ali i kako pripremiti odbranu od zamki u koje nas sopstveni mozak može uvesti skoro da i ne primetimo.
Kao i do sada, skup podržava prisustvo i širenje ćirilice na domaćem internetu – održan je panel sa temom “Ćirilica u brendingu” kojim je moderirala profesorka Slavica Cicvarić Kostić, a sagovornici su joj bili, Jana Ošorlić, Dušan Simić, Slavoljub Stanković i Slavimir Futro.