QR kod tehnologija kao oružje protiv falsifikata na Amazonu

Amazon je objavio pokretanje revolucionarne inicijative pod imenom Projekat Nula (Project Zero) koja će prodavcima pomoći u borbi protiv krivotvorenja. Ova ambiciozna kampanja će koristiti Amazonovu sofisticiranu tehnologiju, mašinsko učenje i kreativnost kako bi zaštitila intelektualnu svojinu i iskorenila krivotvorene proizvode.

Kako bi se to ostvarilo, Amazon sarađuje sa učesnicima koji koriste tri impresivna alata za otkrivanje i uklanjanje lažnih proizvoda: automatizovani sistemi za zaštitu, samouslužno uklanjanje falsifikovanih proizvoda i serijska numeracija proizvoda. Predstavljanjem Projekta Nula, Amazon nastoji da osigura da kupci uvek dobijaju originalne proizvode prilikom kupovine na platformi.

Ali, šta se krije iza ovog novog projekta i koja tehnologija će omogućiti Amazonu da zaštiti svoje korisnike?

Vreme Čitanja: 4 min

qr code technology

Ilustracija: MilicaM

Kako se Amazon bori protiv falsifikata?

Amazonova borba protiv falsifikata se obavlja putem revolucionarnog paketa od tri moćna alata koji ujedinjeni štite i brendove i korisnike od prevare lažnim proizvodima. Korišćenjem Amazonovih naprednih algoritama mašinskog učenja (ML), automatizovani sistem za zaštitu konstantno skenira pet milijardi dnevnih proizvodnih listova kako bi utvrdio njihovu autentičnost, ispitujući podatke kao što su logotipi, zaštitni znakovi i drugi relevantni podaci.  

Kako bi dokazao njegovu efikasnost, Amazon je izveo opsežne testove sa različitim brendovima i alat je uspeo da otkrije 100 puta više sumnjivih krivotvorenih proizvoda nego onih identifikovanih kroz ručne izveštaje od strane brendova. 

Kombinovanjem automatizovanih zaštita, alata za samouslužno uklanjanje krivotvorenih proizvoda i usluga serijalizacije proizvoda, brendovi i kupci mogu biti sigurni da kupuju pravi proizvod. Alat za samouslužno uklanjanje krivotvorenih proizvoda daje brendovima moć da brzo uklone sumnjive krivotvorene proizvode sa tržišta.  

Usluge serijske numeracije proizvoda dodaju jedinstveni serijski broj svakom proizvodu u procesu proizvodnje, omogućavajući Amazonu da skenira i potvrdi njegovu autentičnost pre nego što stigne do kupca. Trenutno dostupna u 10 zemalja, ova napredna tehnologija nastavlja da se poboljšava sa prikupljanjem podataka i čini uklanjanje krivotvorenih proizvoda sve tačnijim i efikasnijim.

Projekat Nula naspram Transparentnosti 

Amazon je kreirao dve inovativne inicijative za borbu protiv krivotvorenih proizvoda: Projekat Nula (Amazon Project Zero) i Transparentnost (Amazon Transparency). 

Projekat Nula koristi najnapredniju tehnologiju za proaktivno otkrivanje i uklanjanje krivotvorenih proizvoda s Amazonove tržišne platforme. Transparentnost, s druge strane pruža kupcima način da autentifikuju proizvode koje kupuju. Svaki proizvod uključen u Transparentnost ima jedinstveni kod – bilo da je u pitanju barkod ili QR kod – koji kupci mogu skenirati pomoću svog pametnog telefona kako bi potvrdili autentičnost proizvoda. 

Obe inicijative su revolucionarne u načinu na koji Amazon štiti svoje kupce od falsifikata. 

Šta su bar-kodovi Transparentnosti? 

Da li su vas zaintrigirali Amazonovi kodovi Transparentnosti koji se koriste u serijalizaciji proizvoda? Ovi 2D QR kodovi su dizajnirani da pomognu kupcima da provere autentičnost proizvoda  pre nego što budu poslati. Sa Amazonovim Izveštajem o zaštiti robne marke, Amazon deli više detalja o tome kako program funkcioniše. 

Kada se učlane u Amazonov program Transparentnosti, prodavci prilažu jedinstvene kodove u obliku slova T na svoje proizvode. Prodavci koji koriste usluge Fulfilled by Amazon (FBA) i Fulfilled by Merchant (FBM) dobijaju ove kodove koje prikače na ambalažu proizvoda pre nego što ih isporuče. Amazon zatim skenira kodove kako bi verifikovao da li su proizvodi pravi. Ako jesu, šalju se kupcima. Ako ne, označavaju se kao potencijalna krivotvorena roba. 

Da bi olakšao verifikaciju autentičnosti, Amazon je razvio i mobilnu aplikaciju koju kupci mogu koristiti za skeniranje proizvoda i proveru autentičnosti. Ako je proizvod autentičan, prikazuje se zelena kvačica. U suprotnom, pojavljuje se crveni krst – tako da kupci uvek znaju da li su dobili pravi proizvod. 

Ograničenja 

Amazonov Projekat Nula, jedan od programa za borbu protiv falsifikata, ima određene prednosti; međutim, nije bez svojih nedostataka. Na primer, brendovi bez zaštitnog znaka ne mogu imati koristi od ovog programa, što ih ostavlja izloženim falsifikatorima.  

Dalje, ako falsifikovani proizvod ima drugačiji ASIN od ASIN-a brenda, alat neće moći da ga identifikuje. Još jedan problem je to što se Projekat Nula bavi samo falsifikatima, ignorišući druge povrede intelektualne svojine, poput zloupotrebe zaštitnog znaka. 

Da bi zaštitili svoje brendove od takvih povreda, brendovi moraju da koriste usluge poput Amazon IP Akceleratora. Serijalizacija proizvoda može biti skupa za velike brendove, posebno kada nude svoje proizvode po nižoj ceni i imaju više stavki.  

Osim toga, Amazon se udaljava od identifikovanja i eliminisanja falsifikata, prebacujući odgovornost na brendove. Iako je korisno što brendovi mogu da preduzmu brze akcije protiv falsifikata, oni moraju da ulože značajne resurse kako bi neprestano pratili povrede. 

Prednosti 

Ovaj program je neophodan i brendovima i kupcima. Evo zašto bi korisnici trebalo da ga uzmu u obzir: ne samo da će pomoći da se ostvari više profita, već nudi i unapređenu transparentnost, što štiti od falsifikovanih proizvoda i preprodavaca koji prodaju tuđe proizvode. 

Sa jedinstvenim kodovima koje je generisao Amazon za jedinice koje omogućavaju transparentnost, kupci mogu biti sigurni da su proizvodi koje kupuju izuzetnog kvaliteta i da iz pravog izvora. Kao rezultat, to znači povećanje prodaje i garanciju kvaliteta za kupce. 

Sajber kriminal

Falsifikovani proizvodi su samo mali deo kada je u pitanju sajber kriminal. Kriminalci takođe koriste društvene mreže (npr. promovisani lažni sadržaj na Instagramu) i obmanjujuće web sajtove koji se pojavljuju u Google rezultatima pretrage kako bi ostvarili svoje ciljeve. 

Prema Carlosu Carrillou, šefu Odeljenja za sprovođenje zakona u Smart Protection-u (kompaniji koja se bavi zaštitom prodavaca i njihovih kupaca), „Pirati konstantno skaču sa jednog onlajn mesta na drugo. Kada ih izbace sa Amazona, odu na AliExpress; ako se borimo protiv njih tamo, jednostavno prelaze na Wish.” 

Sa takvim obmanjivanjem i upornošću kada je u pitanju kreiranje lažnih proizvoda i prevare prodavaca, Amazonova tehnologija može biti blagoslov za budućnost elektronske trgovine. 

Može li NFT biti od pomoći?

Od septembra 2021. godine, Vogue Singapore koristi moć nezamenjivih tokena (non-fungible tokens NFT) kako bi naslovnice svojih časopisa učinio autentičnijim i zanimljivijim.

Ugrađivanjem QR koda, čitaoci mogu da pristup ekskluzivnim modnim suvenirima i uživati u jedinstvenom dizajnu naslovnice u čijem su kreiraju učestvovali. Dok meta-univerzum nastavlja da raste na internetu, luksuzni biznisi i periodične publikacije sve više koriste digitalne ponude poput NFT-jeva kako bi potvrdili legitimnost svojih proizvoda. 

Pričalo se da će Amazon možda uvesti NFT-jeve, ali nema komentara od strane kompanije, niti se zna da li će se koristiti za osiguravanje autentičnosti predmeta i proizvoda koje kompanija prodaje. Međutim, može postojati više rešenja za problem falsifikata na Amazonu, iako bi NFT-ovi mogli biti previše komplikovani za brojne prodavce, čime bi se ograničila njihova korisnost. 

Zaključak 

Prodavci i trgovci na Amazonovoj platformi suočavaju se s različitim izazovima, uključujući falsifikovanje proizvoda. Ako se ne kontroliše, krivotvoritelji mogu uništiti reputaciju, imidž brenda i smanjiti profit. 

 Stoga, registrovanje proizvoda u Amazon Transparentnost – servis serijalizacije proizvoda – može potencijalno rešiti problem falsifikovanja na Amazonu, tako što će se obezbediti da kupci dobiju samo originalne proizvode. Dodatna prednost za korisnike usluga programa Transparentnost  je učestvovanje u kampanji koja pomaže Amazonu u borbi protiv falsifikatora, što omogućava da tržište napreduje. 

Zaštitita brenda, prodaju i kupaca je prioritet. Korišćenje bar-kodova Transparentnosti u kombinaciji sa drugim strategijama jačanja bezbednosti može pomoći prodavcima da budu korak ispred falsifikatora. Međutim, kako se poslovanje širi i proizvodi diverzifikuju, prodavci će morati primeniti inicijativu i izvan Amazonove platforme. 

Zato će prodavci morati koristiti rešenja zasnovana na tehnologiji za praćenje kršenja proizvoda, listinga i intelektualne svojine. Istražite protokole bezbednosti za elektronsku trgovinu i budite u toku sa odbranama. Uvek postoji više toga što prodavci mogu uraditi da se bore protiv krivotvorenja, a Amazonove tehnologije su tu da im pomognu.

Dino Kurbegović is a project coordinator and an investor and technology enthusiast with years of experience in managing complex projects. His journey into content writing began in 2014, covering finance, investing, crypto, technology and complex technical topics.

Prijavi se na novosti.