Facebook Dating: Brojevi koji menjaju percepciju
Godinama je važilo uverenje da je Facebook “prestara” platforma za dejting i da je pažnja migrirala ka Tinderu, Hingeu, Bumbleu i drugim specijalizovanim aplikacijama. Međutim, sama činjenica da Facebook Dating beleži više od dvadeset miliona dnevno aktivnih korisnika govori da postoji kritična masa koja traži partnera unutar ekosistema koji već svakodnevno koristi. Dodatno iznenađuje struktura publike: iako Facebook generalno slabije prolazi kod najmlađih, segment 18–29 u SAD broji oko 1,77 miliona aktivnih dnevno, što sugeriše da servis nije rezervisan samo za “stariju” generaciju.
Jedan od razloga je jednostavan model. Facebook Dating je integrisan u glavnu aplikaciju i u osnovi je besplatan, bez agresivnog oslanjanja na “premijum” prečice, tokene ili boostove da biste uopšte došli do vidljivosti. Za korisnike umorne od paywall-ova u dejtingu, ovo je povratak bazi: otvoriš aplikaciju koju već koristiš, uključiš Dating i počneš da praviš mečeve bez osećaja da svaka sledeća akcija košta, piše TechChrunch.
Facebook naspram ostatka tržišta
U poređenju sa liderima, Facebook Dating i dalje nije “broj jedan”, ali jaz više nije ogroman kao ranije. Posebno se ističe drugačija filozofija proizvoda: umesto da najpoželjnije profile zatvara iza plaćanja, Facebook pokušava da održi manje transakciono iskustvo, oslanjajući se na snagu postojeće društvene mreže i svakodnevnu naviku korisnika. To snižava ulaznu barijeru i podstiče “probni” ulazak — što je često dovoljan okidač da deo korisnika ostane.
Važna je i tema poverenja. Iako Facebook ima svoj deo kontroverzi oko privatnosti, mnogima je korišćenje dejting funkcije unutar poznate aplikacije manje “strujno” nego otvaranje još jedne nepoznate platforme. Integracija sa postojećim profilom, lakše prijavljivanje neželjenog ponašanja i osećaj da “nisi sam u potpuno novom ekosistemu” pomažu usvajanju servisa.




